فروشگاه جامع پروژه های دانشجویی

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 405
  • بازدید دیروز : 1434
  • بازدید کل : 8938679

بررسي ميزان اثر بخشي آموزش مهارتهاي مديريت براسترس بر كاهش سبك كنارآيي اجتنابي دانش آموزان


بررسي ميزان اثر بخشي  آموزش  مهارتهاي مديريت براسترس بر كاهش سبك كنارآيي اجتنابي دانش آموزان

عنوان تحقیق: بررسي ميزان اثر بخشي آموزش مهارتهاي مديريت براسترس بر كاهش سبك كنارآيي اجتنابي دانش آموزان

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 169

شرح مختصر:

نوجواني دوره اي بين كودكي و بزرگسالي است كه او را با زنجيره اي از موانع تحولي و چالش هاي عديده اي روبرو مي‌سازد. درابتدا تكاليف طبيعي همچون تحول هويت و دستيابي به استقلال و سازگاري با همسالان وجود دارد. مرحله دوم گذر از كودكي به بزرگسالي است كه باتغييرات فيزيولوژيكي در بدن و تحول شناختي مشخص مي‌شود. اين مرحله زماني است كه فرد نيازمند انجام نقش هاي اجتماعي در رابطه با همسالان و افرادي از جنس مخالف، انجام تكاليف مدرسه وتصميم گيريهايي در رابطه با شغل مي‌باشد (فرايدنبرگ[1]،1997). از آنجا كه تغييرات و وجود تكاليف متفاوت نوجوان رادر معرض استرس عديده اي قرار مي دهد، لزوم واهميت سازگاري و كنار آمدن با اين استرس ها در اين دوره نمايان مي‌گردد. با توجه به اين مقدمه اندكي به راهبردها و مهارتهاي كنار آيي مي پردازيم. كنار آمدن، متشكل از پاسخهايي (افكار، احساسات واعمالي ) است كه فرد در برخورد با موقعيت هاي مشكل داري كه درزندگي روزمره و در شرايط خاص با آنها مواجه مي‌شود، بكار مي‌گيرد. گاهي اوقات مشكلات حل مي شوند و گاه در تلاش فردي براي برخورد با محيط مورد اغماض قرار مي‌گيرند (فرايدنبرگ، 1997).

لازاروس[2] (1984) كنار آمدن را شامل كوششهايي به منظور سازگاري و انطباق با شرايط استرس آور در تلاش در جهت كاهش پيامدهاي منفي ناشي از منبع استرس مي داند.

در زمينه كنار آمدن با استرس[3] ،دو شيوه اصلي كنار آيي وجود دارد. شيوه اول روش متمركز بر مسئله است يعني فرد به استرس به عنوان موضوعي حل شدني و هدف اصلي مي‌نگرد و شيوه دوم روش متمركز بر هيجان است. يعني فرد مشكل را حل نمي‌كند بل سعي در كاهش پيامدهاي هيجاني مشكل دارد. شماري از محققين، افرادي را كه بوسيله كاهش دادن يا اجتناب كردن با استرس كنار آمده اند را با افرادي كه از راهكارهاي بيشتر مقابله اي و يا هوشيارانه نظير جمع آوري اطلاعات و اقدام به عمل استفاده نموده اند، مقايسه كردند (هولاهان[4] و موس[5]، 1987) . در مجموع تحقيقات نشان مي دهد كه شيوه مقابله نسبت به اجتناب راهكار موفق تري است. افرادي كه مستقيما با مشكل مواجه مي‌شوند نه تنها با احتمال بيشتري آن را حل مي‌كنند بلكه براي تحت كنترل درآوردن استرس در آينده بهتر آماده مي‌شوند. در واقع برخي پژوهشها معتقدند، اجتناب مزمن از مشكلات، افراد را در معرض خطر استرس افزوده و شايد مسائل مرتبط با سلامتي قرار دهد (گين[6]، 1995).

مطالعه رود[7]، لونيسون[8] ، تيلسون[9] و سيلي[10] (1990) نشان داد كه كنار آيي مسئله مدار[11] (در جهت حل مسئله) با افسردگي ارتباطي نداشت، اما شيوه ناكار آمد گريز رابطه مثبتي با افسردگي همزمان داشته و نيز با سطوح بالاتر افسردگي در آينده بدنبال رويدادهاي پراسترس كه در طي دو سال بعد رخ داد، همراه بود (گين، 1995).

تفاوتهاي فردي نقش مهمي را در فرايندهاي استرس و كنار آمدن بازي مي‌كنند يكي از اين متغيرها خوش بيني است. خوش بيني[12] رابطه منفي با انكار و فاصله گرفتن از مسئله دارد. خوش‌بيني تمايل به استفاده از كنار آمدن مسئله مدار و پذيرش استرس زندگي به شيوه اي واقعي دارد (كاسيدي[13]، 1999). به عبارت ديگر عامل كليدي كه افرادي كه بطو موثري با مشكلات كنار مي آيند را نسبت به كساني كه ممكن است چنين نباشند متمايز ميكند، سبك اسنادي[14] آنهاست (آبرامسون[15] و همكاران 1978به نقل از كانينگهام[16]، 2001).

اسنادها، نگرش ها ، باورها و ارزيابي‌هايي هستند كه مردم براي توصيف حوادثي كه برايشان اتفاق مي افتد، بكار مي برند. سبك اسنادي كه براي اولين بار در دهه1970 مطرح شد در حقيقت بر مدل درماندگي آموخته شده[17] افسردگي استوار است. اسناد كردن فرايندي منطقي و نظامدار است كه طي آن شخص با ارزيابي دقيق از يكسري اطلاعات ودلايل رفتار ديگران را تفسير مي‌كند. در بعضي موارد ممكن است اسناد صحيح باشد، اما واقعيت اين است كه در بسياري موارد اين ارزيابي ها، با سوگيريهايي همراه است.

در موارد عديده اي، افراد اسنادهاي اشتباه غيرواقعي، دررابطه با حوادث زندگي شان درنظر مي‌گيرند و اين اسنادهاي اشتباه به نوبه خود استرس افزوده ومشكلات روانشناختي متعددي را ايجاد نموده و تداوم مي بخشند. به عنوان مثال فردي كه از پايين بودن عزت نفس رنج مي برد، مشكلات و موقعيت هاي منفي را بطور گسترده اي به دلايل دروني مثل عدم تلاش ياعدم توانايي و حوادث مثبت را به دلايل بيروني مثل خوش شانسي و ساده بودن تكليف نسبت مي‌‌دهد، در حالي كه واقعيت چنين نيست. در حقيقت عزت نفس آنها به يك اسناد اشتباه آغشته شده است. بعبارتي عزت نفس آنها پايين است و هيج چيز حتي موفقيت هاي بزرگ هم نمي‌تواند آنرا بالا ببرد (بارون[18]،1992،به نقل از هيبت الهي, 1373).

معمولا اسنادهاي سببي در سه بخش طبقه بندي مي شوند:

1-دروني بودن در برابر بيروني بودن

2- پايداري در برابر ناپايداري

3- كلي بودن در مقابل خاص بودن

برخي مطالعات نشان داده كه افراده افسرده در مقايسه با افرادعادي بيشتر از اسنادهاي كلي، پايدار و دروني براي رويدادهاي منفي و از اسنادهاي خاص، ناپايدار و بيروني براي رويدادهاي مثبت زندگي شان استفاده مي‌كنند. (ريكلمن[19] و هافمن[20]،1995).

مدل درماندگي آموخته شده اصلاح شده، چنين مي پندارد كه اينگونه افراد براي رويدادهاي بد، عادت به پاسخ دادن با اسنادهاي دروني ، ثابت و فراگير و براي رويدادهاي خوب، اسنادهاي بيروني، موقتي و خاص آن رويداد را دارند.

از بعد نظري بنظر مي رسد كه اسناد علي مقدم برانتخاب راهكارهاي كنار آيي است. در اين صورت انتظار مي رود تغيير سبك اسنادي بايد تغييراتي در شيوة كنار آمدن اثر بگذارد (كانينگهام و همكاران 2002).

بر طبق مدل شي ير[21] و كارور[22] خوش بيني و بدبيني بعنوان انتظار پيامدهاي تعميم يافته مثبت و منفي تعريف مي شوند و باور دارند كه اين دو تعيين كننده هاي مهم سازگاري اند (شي‌يروكارور، 1985). به عبارتي خوش بيني با پيامدهاي روانشناختي مثبت تر و در مقابل بدبيني با پيامدهاي روانشناختي منفي تر رابطه دارد.

در رابطه با سبك هاي كنار آيي نيز شواهد متقاعد كنندهاي وجود دارد كه نشان مي‌دهد سبك هاي كنار آيي پيش بيني كننده هاي مهم رواني هستند. مطالعات روي نوجوانان بطور ثابتي به اين نتيجه رسيده كه حتي در موقعيت هاي غير قابل تغيير ، افسردگي با سبك كنارآيي سازنده يا مسئله مدار رابطه اي معكوس و با سبك كنار آيي اجتنابي يا غير سازنده رابطه مثبتي دارد (گلاي شاو[23] و همكاران 1989، اباتا[24] وموس، 1991، سيفگ و كرنك[25]، 1993، گارمزي[26]، 1993، گانينگهام و واكر[27]، 1999 به نقل از كانينگهام 2002). آنها پيشنهاد كردند كه مداخلات پيشگيرانه آينده بايد با تمركز بيشتر بر كاهش راهكارهاي كنارايي غير انطباقي در مقايسه با هدف معمول تر افزايش كنار آيي مسئله مدار باشد.

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه
۱-۱- بیان مساله

 ۱-۲- ضرورت و اهمیت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- فرضیه های پژوهش
۱-۵- متغیرهای پژوهش
تعریف اصطلاحات
۱-۶- تعاریف نظری‌و عملیاتی متغیرها
۱-۶-۱- مهارتهای مدیریت بر استرس
۱-۶-۲- سبک کنارآیی اجتنابی
تعریف عملیاتی
۱-۶-۳- سبک اسناد منفی
تعریف عملیاتی
۱-۶-۴- سلامت روانی
تعریف عملیاتی
۱-۶-۵- دانش آموز
۱-۶-۶- پایه تحصیلی
۱-۶-۷- جنسیت
خلاصه

 فصل دوم
مقدمه
۲-۱- استرس یا فشارروانی
۲-۲- تعریف استرس
۲-۳- مدلهای استرس
۲-۳-۱- مدل محرک
۲-۳-۲- مدل پاسخ
۲-۴- ارزیابی های شناختی
۲-۵- استرس زاهای بالقوه
۲-۵-۱- فجایع ( وقایع آسیب زا )
۲-۵-۲- تاثیر وقایع مهم زندگی
۲-۵-۳-گرفتاریهای روزانه
۲-۶- استرس نوجوانی
۲-۶-۱- تأثیر محیط
۲-۶-۲- نشانه های استرس در نوجوانی
۲-۷- تعریف کنار آمدن
۲-۷-۱-کنارآمدن از دیدگاههای مختلف
۲-۷-۲- نظریه لازاروس درباره کنارآمدن
۲-۷-۳- شیوه های مختلف کنار آیی
۲-۷-۴- مقیاس هایی از سیاهه شیوه های کنار آیی
۲-۷-۴-۱-کنارآیی مسئله مدار:
۲-۷-۴-۲-کنارآیی هیجان مدار : شامل
۲-۷-۴-۳- ترکیبی از کنارآیی مسئله مدار و هیجان مدار :
۲-۸- عوامل موثر بر استرس و کنارآیی
۲-۸-۱- حمایت اجتماعی
۲-۸-۲- تفاوتهای فردی
۲-۸-۲-۱- شخصیت نوع A
۲-۸-۲-۲- اضطراب و روان رنجورخویی
۲-۸-۲-۳- سخت رویی
۲-۸-۲-۴- خوش بینی در مقابل بدبینی
۲-۸-۳- عزت نفس
۲-۹- سبک اسناد
۲-۹-۱- سبک اسناد خوش بین/ بدبین
۲-۹-۲- سبک اسناد و رابطه آن با سلامت و سبک های کنارآیی
۲-۱۰- سلامت روان و ابعاد آن
۲-۱۰-۱- مفهوم سلامت روان
۲-۱۰-۲- بیماری روانی و سلامت روان : مدلت حالت کامل
۲-۱۱- آموزش مهارتهای مدیریت بر استرس
۲-۱۱-۱- مقدمه ای بر استرس و کنارآیی
۲-۱۱-۲- راهکارهای ذهنی و عقلانی جهت کنارآیی با استرس
۲-۱۱-۳- روشهای فیزیکی کنار آمدن با استرس
۲-۱۱-۴- مهارتهای مطالعه، آمادگی برای امتحان و مدیریت بر زمان
۲-۱۱-۵- مهارتهای ارتباطی و میان فردی
۲-۱۱-۶- تقویت اعتماد به نفس،عزت نفس ومقابله با افسردگی و نگرانی
۲-۱۱-۶-۱- آموزش مجدد سبک اسناد در افسردگی
۲-۱۲- مروری بر پژوهشهای پیشین
تحقیقات انجام شده در ایران
رابطه سبک های اسناد و شیوه کنار آیی با استرس
بررسی ها در زمینه شیوه های کنار آیی با استرس
مروری بر پژوهشهای انجام شده در خارج
الف- آموزش مهارتهای مدیریت براسترس:
ب) تحقیقات پیرامون راهکارهای کنارآیی:
خلاصه

 فصل سوم
مقدمه
۳-۱- جامعه آماری
۳-۲- نمونه پژوهش
۳-۳- شیوه نمونه‌گیری
۳-۴- ابزارهای اندازه‌گیری
۳-۴-۱- مقیاس کنارآیی نوجوانان
سبک اول یا حل مشکل کنارآیی بارور
سبک دوم، مراجعه به دیگران
سبک سوم، کنار آمدن نابارور (اجتنابی)
نحوه نمره گذاری
اعتبار و پایایی مقیاس کنارآیی نوجوانان
۳-۴-۲- مقیاس – R90-SCL
توصیف ابعاد ۹ گانه آزمون R – ۹۰ – SCL
الف- شاخص ضریب ناراحتی (PSDI)
ب – علامت شناسی کلی علائم مرضی ( GSI)
ج – جمع علائم مرضی (PST)
نمره گذاری آزمون – R90-SCL
پایایی آزمون – R90-SCL
اعتبار آزمون – R90-SCL
۳-۴-۳- پرسشنامه اسنادی در کودکان ونوجوانان
روایی و اعتبار پرسشنامه
۳-۵- روش اجرای پژوهش
۳-۶- طرح تحقیق
۳-۷- روشهای آماری در تحلیل داده ها
خلاصه

 فصل چهارم
مقدمه
۴-۱- داده های توصیفی پژوهش
جدول ۴-۱: شاخص های توصیفی متغییر کسب کنار ایی اجتنابی گروه‌های آزمایش و گواه در مرحله پیش
جدول ۴-۲: شاخص های توصیفی متغیر سبک کنارآیی اجتنابی گروه‌های آزمایش وگواه در مرحله پس آزمون
جدول ۴-۳: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس‌های آن در مرحله پیش آزمون
جدول ۴-۴: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس ها آن در مرحله آزمون
جدول ۴-۵: شاخص‌های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن در مرحله پیش
جدول ۴-۶- شاخص های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن درمرحله پس
۴-۲- آزمون فرضیه های پژوهش
جدول ۴-۷: آزمون معناداری تفاوت میانگین‌ها در سبک کنارآیی اجتنابی در دوگروه آزمایش و گواه
جدول ۴-۸: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه (آزمایش وگواه) در زیرمقیاس‌های سبک کنارآیی اجتنابی
جدول ۴-۹: آزمون معناداری میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در کسب اسناد منفی
جدول ۴-۱۰: آزمون معناداری میانگین های دو گروه آزمایش – گواه در زیر مقیاس‌های سبک اسناد منفی
جدول ۴-۱۱: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در متغیر سلامت روان
جدول ۴-۱۲: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در زیر ابعاد فهرست ۹۰ نشانه مرضی
خلاصه فصل چهارم

 فصل پنجم
مقدمه
۵-۱- خلاصه و نتیجه گیری
۵-۲- بحث و جمع بندی (بحث دریافته ها)
۵-۳- محدودیت های پژوهش
۵-۴- پیشنهادات
پیشنهادات بکار بسته:
پیشنهادهایی جهت پژوهشهای بعدی:
فهرست منابع فارسی

ضمایم

برگه تكليف خانگي: آگاهي از استرس روزانه

مروري بر دوره شيوه هاي كنار آمدن با استرس

آموزش تنفس و انبساط

 


مبلغ قابل پرداخت 12,514 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 571

برچسب های مهم

انواع لوله و اتصالات

عنوان فایل به فارسی: انواع لوله و اتصالات   نوع فایل: سند متنی   حجم فایل: 1.9 MB   تعداد صفحات: 11 صفحه   شرح مختصر: این سند شامل توضیحاتی در مورد انواع لوله‌ها و اتصالات مختلف از نظر جنس، کاربرد و نحوه اتصالات است. همچنین نکات مهمی که در جوشکاری و نصب لوله‌ها باید ...

دریافت فایل : انواع لوله و اتصالات
دانلود عایق‌کاری در خطوط لوله گاز (Word )

دانلود عایق‌کاری در خطوط لوله گاز (Word )

دانلود عایق‌کاری در خطوط لوله گاز (Word ) عنوان فایل:عایق‌کاری در خطوط لوله گاز نوع فایل:سند متنی (Word - DOC) حجم فایل: 24.98 KB تعداد صفحات: 20 صفحه شرح مختصر: این سند به بررسی روش‌های عایق‌کاری در خطوط لوله گاز، شامل عایق‌کاری گرم و سرد، جوشکاری لوله‌های ... ...

غربالگری ناهنجاری جنین

غربالگری ناهنجاری جنین

حجم فایل : 66.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا غربالگری ناهنجاریهای جنین هدف ازمشاوره 1.اختلالات کروموزومی(تریزمی)2.این سندرم تصادفی درهربارداری اتفاق می افتد3.اگرسابقه فامیلی وقبلی هم نباشداحتمال وجوددارد4.باافزایش سن اتفاق می افتدالف:20تا29سال ... ...

دانلود مقاله در مورد کولر خودرو (word)

عنوان فایل : دانلود مقاله در مورد کولر خودرو   نوع فایل: سند متنی (Word Document)   حجم فایل: حدود 1.9 MB   تعداد صفحات: 25 صفحه   شرح مختصر: این تحقیق به بررسی و شرح عملکرد سیستم کولر خودرو پرداخته است. در این سند، اجزاء مختلف سیستم کولر خودرو شامل کمپرسور، کندانسور، ...

پاورپوینت ترومای سیستم عضلانی اسکلتی

پاورپوینت ترومای سیستم عضلانی اسکلتی

دانلود پاورپوینت ترومای سیستم عضلانی اسکلتی این فایل در قالب پاورپوینت قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد قالب: پاورپوینت تعداد اسلاید: 37 توضیحات: آناتومی و فیزیولوژی آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی پایه را تشکیل می‌دهند که ارزیابی و درمان ... ...

دانلود پاورپوینت جهان در عصر بعثت

دانلود پاورپوینت جهان در عصر بعثت

  قسمتی از متن...... ناگفته پيداست كه مسئوليتي سنگين است و راهي طولاني, اما در هر حال ,بحثي است لازم. چون تا وضع جهان را در ان روزگار نشناسيم ,نمي توانيم به خوبي نياز جامعه ي بشري را به نهضت بزرگ اسلامي دريابيم و نقش وتاثير اسلام را در برانداختن اين فساد وگمراهي بدانيم ... ...

فارسی چهارم دبستان شیر و موش  هفت مروارید سرخ  مَثل

فارسی چهارم دبستان شیر و موش هفت مروارید سرخ مَثل

حجم فایل : 9.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 43 بنام خدا فارسی چهارم دبستان(شیر و موش / هفت مروارید سرخ / مَثل) آشنایی با فرهنگ گذشت و بخشش و ثمرات آن پیام درس خفته یعنی :1) بیداری 2) خوابیدن 3) خواب 4)بیدار سوالات چهار گزینه ای درس « حول و حوش » با کدام ... ...

طرح کورل صلوات سلامتی امام زمان عج

طرح کورل صلوات سلامتی امام زمان عج

طرح کورل صلوات سلامتی امام زمان عج ... ...

فصل 6 حجم های هندسی

فصل 6 حجم های هندسی

حجم فایل : 467.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 12 بنام خدا حجم های هندسی فصل 6 حجم های هندسی :حجم هندسیغیر هندسی منشوری هرمی کروی حجم های هندسی شکل مشخص و تعریف شده ای دارند . حجم های غیر هندسی شکل مشخص و تعریف شده ای ندارند . برخی از حجم های هندسی نیز ... ...

دریافت فایل : فصل 6 حجم های هندسی
رفع ریپورت تلگرام در سریع ترین زمان

رفع ریپورت تلگرام در سریع ترین زمان

به نام خدا این بار با آموزش رفع ریپورت تلگرام با شما هستیم دارای 4 روش کاملا متقاوت با روش هایی که در سایت ها هست رفع ریپورت - رفع بلاک - رفع مسدودیت از گروه و ..... کاملا متفاوت (دلیت اکانت و .. نیست) روش اول روش ویژه ای است که اولین منتشر کنندش هستیم و من جای دیگر ... ...

خلاصه درس مونتاژمکانیکی

خلاصه درس مونتاژمکانیکی

خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود پاور پوینت خلاصه درس مونتاژ مکانیکی مونتاژ مکانیکی خلاصه و پاورپوینت درس مونتاژمکانیکی تاريخچه مونتاژ قطعات توليدي روشهاي مختلف مونتاژ سيستم هاي انتقال قطعات در خط مونتاژ و ............ نوع فایل ... ...

ليست هاي پيوندي

ليست هاي پيوندي

حجم فایل : 366.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 99 بنام خدا ليست هاي پيوندي تعريف ليست پيوندي Link List A . . . 0 Z B تعريف : مجموعه ای از گره ها که هرگره حداقل شامل يک فيلد داده ويک فيلد اشاره گر است.اشاره گر هر گره از نوع خود گره است.هر گره به وسيله ی اشاره ... ...

دریافت فایل : ليست هاي پيوندي
سیکل تبرید

سیکل تبرید

حجم فایل : 1.9 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 35 بنام خدا سیکل تبرید نام دوره : نصب محصولات Air condition سیکل تبرید تراکمی سیکل تبرید تعاریف کلی در سیکل تبرید دما يا درجه حرارت: مي‌توان ميزان تراكم مولكولي يا ميزان گرماي يك جسم توصيف كرد. تبريد:به هر تحولي كه ... ...

دریافت فایل : سیکل تبرید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما