اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان تحقیق: بررسي آموزش مهارتهاي مديريت بر استرس و نحوه مقابله با استرس در دانش آموزان نوجوان
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 248
شرح مختصر:
نوجواني دوره اي بين كودكي و بزرگسالي است كه او را با زنجيره اي از موانع تحولي و چالش هاي عديده اي روبرو ميسازد. درابتدا تكاليف طبيعي همچون تحول هويت و دستيابي به استقلال و سازگاري با همسالان وجود دارد. مرحله دوم گذر از كودكي به بزرگسالي است كه باتغييرات فيزيولوژيكي در بدن و تحول شناختي مشخص ميشود. اين مرحله زماني است كه فرد نيازمند انجام نقش هاي اجتماعي در رابطه با همسالان و افرادي از جنس مخالف، انجام تكاليف مدرسه وتصميم گيريهايي در رابطه با شغل ميباشد (فرايدنبرگ[1]،1997). از آنجا كه تغييرات و وجود تكاليف متفاوت نوجوان رادر معرض استرس عديده اي قرار مي دهد، لزوم واهميت سازگاري و كنار آمدن با اين استرس ها در اين دوره نمايان ميگردد. با توجه به اين مقدمه اندكي به راهبردها و مهارتهاي كنار آيي مي پردازيم. كنار آمدن، متشكل از پاسخهايي (افكار، احساسات واعمالي ) است كه فرد در برخورد با موقعيت هاي مشكل داري كه درزندگي روزمره و در شرايط خاص با آنها مواجه ميشود، بكار ميگيرد. گاهي اوقات مشكلات حل مي شوند و گاه در تلاش فردي براي برخورد با محيط مورد اغماض قرار ميگيرند (فرايدنبرگ، 1997).
لازاروس[2] (1984) كنار آمدن را شامل كوششهايي به منظور سازگاري و انطباق با شرايط استرس آور در تلاش در جهت كاهش پيامدهاي منفي ناشي از منبع استرس مي داند.
در زمينه كنار آمدن با استرس[3] ،دو شيوه اصلي كنار آيي وجود دارد. شيوه اول روش متمركز بر مسئله است يعني فرد به استرس به عنوان موضوعي حل شدني و هدف اصلي مينگرد و شيوه دوم روش متمركز بر هيجان است. يعني فرد مشكل را حل نميكند بل سعي در كاهش پيامدهاي هيجاني مشكل دارد. شماري از محققين، افرادي را كه بوسيله كاهش دادن يا اجتناب كردن با استرس كنار آمده اند را با افرادي كه از راهكارهاي بيشتر مقابله اي و يا هوشيارانه نظير جمع آوري اطلاعات و اقدام به عمل استفاده نموده اند، مقايسه كردند (هولاهان[4] و موس[5]، 1987) . در مجموع تحقيقات نشان مي دهد كه شيوه مقابله نسبت به اجتناب راهكار موفق تري است. افرادي كه مستقيما با مشكل مواجه ميشوند نه تنها با احتمال بيشتري آن را حل ميكنند بلكه براي تحت كنترل درآوردن استرس در آينده بهتر آماده ميشوند. در واقع برخي پژوهشها معتقدند، اجتناب مزمن از مشكلات، افراد را در معرض خطر استرس افزوده و شايد مسائل مرتبط با سلامتي قرار دهد (گين[6]، 1995).
مطالعه رود[7]، لونيسون[8] ، تيلسون[9] و سيلي[10] (1990) نشان داد كه كنار آيي مسئله مدار[11] (در جهت حل مسئله) با افسردگي ارتباطي نداشت، اما شيوه ناكار آمد گريز رابطه مثبتي با افسردگي همزمان داشته و نيز با سطوح بالاتر افسردگي در آينده بدنبال رويدادهاي پراسترس كه در طي دو سال بعد رخ داد، همراه بود (گين، 1995).
تفاوتهاي فردي نقش مهمي را در فرايندهاي استرس و كنار آمدن بازي ميكنند يكي از اين متغيرها خوش بيني است. خوش بيني[12] رابطه منفي با انكار و فاصله گرفتن از مسئله دارد. خوشبيني تمايل به استفاده از كنار آمدن مسئله مدار و پذيرش استرس زندگي به شيوه اي واقعي دارد (كاسيدي[13]، 1999). به عبارت ديگر عامل كليدي كه افرادي كه بطو موثري با مشكلات كنار مي آيند را نسبت به كساني كه ممكن است چنين نباشند متمايز ميكند، سبك اسنادي[14] آنهاست (آبرامسون[15] و همكاران 1978به نقل از كانينگهام[16]، 2001).
اسنادها، نگرش ها ، باورها و ارزيابيهايي هستند كه مردم براي توصيف حوادثي كه برايشان اتفاق مي افتد، بكار مي برند. سبك اسنادي كه براي اولين بار در دهه1970 مطرح شد در حقيقت بر مدل درماندگي آموخته شده[17] افسردگي استوار است. اسناد كردن فرايندي منطقي و نظامدار است كه طي آن شخص با ارزيابي دقيق از يكسري اطلاعات ودلايل رفتار ديگران را تفسير ميكند. در بعضي موارد ممكن است اسناد صحيح باشد، اما واقعيت اين است كه در بسياري موارد اين ارزيابي ها، با سوگيريهايي همراه است.
در موارد عديده اي، افراد اسنادهاي اشتباه غيرواقعي، دررابطه با حوادث زندگي شان درنظر ميگيرند و اين اسنادهاي اشتباه به نوبه خود استرس افزوده ومشكلات روانشناختي متعددي را ايجاد نموده و تداوم مي بخشند. به عنوان مثال فردي كه از پايين بودن عزت نفس رنج مي برد، مشكلات و موقعيت هاي منفي را بطور گسترده اي به دلايل دروني مثل عدم تلاش ياعدم توانايي و حوادث مثبت را به دلايل بيروني مثل خوش شانسي و ساده بودن تكليف نسبت ميدهد، در حالي كه واقعيت چنين نيست. در حقيقت عزت نفس آنها به يك اسناد اشتباه آغشته شده است. بعبارتي عزت نفس آنها پايين است و هيج چيز حتي موفقيت هاي بزرگ هم نميتواند آنرا بالا ببرد (بارون[18]،1992،به نقل از هيبت الهي, 1373).
معمولا اسنادهاي سببي در سه بخش طبقه بندي مي شوند:
1-دروني بودن در برابر بيروني بودن
2- پايداري در برابر ناپايداري
3- كلي بودن در مقابل خاص بودن
برخي مطالعات نشان داده كه افراده افسرده در مقايسه با افرادعادي بيشتر از اسنادهاي كلي، پايدار و دروني براي رويدادهاي منفي و از اسنادهاي خاص، ناپايدار و بيروني براي رويدادهاي مثبت زندگي شان استفاده ميكنند. (ريكلمن[19] و هافمن[20]،1995).
مدل درماندگي آموخته شده اصلاح شده، چنين مي پندارد كه اينگونه افراد براي رويدادهاي بد، عادت به پاسخ دادن با اسنادهاي دروني ، ثابت و فراگير و براي رويدادهاي خوب، اسنادهاي بيروني، موقتي و خاص آن رويداد را دارند.
از بعد نظري بنظر مي رسد كه اسناد علي مقدم برانتخاب راهكارهاي كنار آيي است. در اين صورت انتظار مي رود تغيير سبك اسنادي بايد تغييراتي در شيوة كنار آمدن اثر بگذارد (كانينگهام و همكاران 2002).
بر طبق مدل شي ير[21] و كارور[22] خوش بيني و بدبيني بعنوان انتظار پيامدهاي تعميم يافته مثبت و منفي تعريف مي شوند و باور دارند كه اين دو تعيين كننده هاي مهم سازگاري اند (شييروكارور، 1985). به عبارتي خوش بيني با پيامدهاي روانشناختي مثبت تر و در مقابل بدبيني با پيامدهاي روانشناختي منفي تر رابطه دارد.
در رابطه با سبك هاي كنار آيي نيز شواهد متقاعد كنندهاي وجود دارد كه نشان ميدهد سبك هاي كنار آيي پيش بيني كننده هاي مهم رواني هستند. مطالعات روي نوجوانان بطور ثابتي به اين نتيجه رسيده كه حتي در موقعيت هاي غير قابل تغيير ، افسردگي با سبك كنارآيي سازنده يا مسئله مدار رابطه اي معكوس و با سبك كنار آيي اجتنابي يا غير سازنده رابطه مثبتي دارد (گلاي شاو[23] و همكاران 1989، اباتا[24] وموس، 1991، سيفگ و كرنك[25]، 1993، گارمزي[26]، 1993، گانينگهام و واكر[27]، 1999 به نقل از كانينگهام 2002). آنها پيشنهاد كردند كه مداخلات پيشگيرانه آينده بايد با تمركز بيشتر بر كاهش راهكارهاي كنارايي غير انطباقي در مقايسه با هدف معمول تر افزايش كنار آيي مسئله مدار باشد.
فهرست مطالب
مبلغ قابل پرداخت 12,514 تومان
برچسب های مهم
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 34 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: چو قران بخوانند ، دیگر خموش به آیات قران فرا دار گوش وَ اِذا قُــرِاءَ القُـــــران ،فَاستَمِعــوا لَه وَ اَنصتـوُا لَعَلَّکُم تُرحَموُن قران ... ...
مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...
مجموعه حاضر پکیجی کامل برای تحلیل و نحوه کارایی سیستم چراغ دنده عقب پژو 206 است. این مجموعه در سه بخش زیر اطلاعات را دسته بندی نموده است: کتاب ها و منابع کامل مورد نیاز برای خواندن نقشه های الکتریکی نقشه کامل همه نقشه های الکتریکی برق خودرو پژو 206 فایل صوتی 10 دقیقه ... ...
آشنائي با تاريخچه توجه سيستماتيك به ايمني و بهداشت حرفه اي ...
آشنایی با بهره برداری از سپریتور روغن ...
آشنايي با تاير و استفاده بهينه از آن ...
آشنایی با بیماری های قارچی درختان و میوه ها ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای ...
آشنایی با روشهای تولید انتقال و توزیع برق در مهندسی برق ...
آشنایی با المانهای ساندویچ پانل ...
آشنایی با اثرات زیست محیطی طرح های آب و خاک و توسعه پایدارمحیط زیست 2 ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای جنس فلز پایه و قطعه کار ...
آشنايی با نرم افزار Expert Choice جهت تصميم گيری های چند گزينه ايی ...
آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت ...
استفاده از ماشین بردار پشتیبان (SVM)برای تشخیص گوینده ...
استفاده ازآنالو در آموزش شیمی ...
استفاده از فشارهای بالای هیدرو استاتیک بر روی مخمر و درصنایع غذایی ...
استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت بهسازی و تقویت سازه ها ...
آموزش سربازی در وزارت دفاع یکی از بهترین راهنمای خدمت در دوران آموزشی و یگان کسب تجربه تاوان دارد ؛ قبل از اینکه تاوان بدهید از تجربه های دیگران استفاده کنید . این کتاب حاصل 2 سال تجربه ی خدمت سربازی در ارگان وزارت دفاع می باشد و شما رو با موضوعات مختلفی کامل آشنا می ... ...
کاملترین آموزش کاربردی هوش مصنوعی و ChatGPT فقط با موبایل و بدون نیاز به دانش تخصصی! اگه دنبال یه راه واقعی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی هستی، اگه دوست داری بدون نیاز به سرمایه، تخصص یا تجهیزات خاص، فقط با یه گوشی موبایل پول دربیاری، این جزوه فوقالعاده ... ...