اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان تحقیق: بررسی رابطه هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس ونگرش شغلی معلمان
فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 110
توضیح مختصر:
هوش اخلاقی یکی از ابعاد هوش است که می تواند چارچوبی برای عملکرد صحیح انسانها را فراهم آورده و به عنوان یک عامل پیش بینی کننده رفتار شان محسوب شود.معلمان با داشتن هوش اخلاقی میتوانند اعتماد ایجاد کنند که این امر موجب بهبود یادگیری و اطمینان خاطر در کسب و کار می شود. هدف اين پژوهش، بررسی رابطه هوش اخلاقی با ترجیح سبکهای تدریس و نگرش شغلی معلّمان مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان اردکان در سال تحصیلی94-93 بود. این پژوهش از نوع توصیفی از نمونه پژوهش های همبستگی با رویکرد پیمایشی با استفاده از پرسشنامه استانداردمی باشد .نمونه پژوهش حاضر را 140 نفر از معلّمان مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان اردکان تشكيل دادند. دادهها با استفاده از سه پرسشنامه 40 سوالي پرسشنامه هوش اخلاقی لينيك و كيل (2011)، پرسشنامه 40 سوالی سبكهای تدريس گراشا و ریچمن (1996) و پرسشنامه 61 سوالی نگرش شغلی (عظيمي، گودرزي، انصاري،پيرايش و عبديزرين، 1390) جمع آوري شد. 11 فرضيه در پژوهش حاضر با استفاده از روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون (به روش ورود) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتايج نشان داد رابطه هوش اخلاقی معلّمان با نگرش شغلی و ترجیح سبکهای تدریس آن ها (به جز ترجیح سبک تدریس اقتدارگر) معنادار است (05/0> p). همچنین، هوش اخلاقی و نگرش شغلی معلّمان قادر به پیش بینی همه سبکهای تدریس مرّجح آن ها (به جز ترجیح سبک تدریس اقتدارگر) بودند (05/0 > p). بنابراین، عواملی نظیر برخورداری از شایستگی هایی همچون توانایی تشخیص اشتباهات و مدیریت عملکرد، مسئولیتپذیری، مهارت های اجتماعی و تأثیر ارزیابی های عملکرد در معلّمان وآگاهی آنها از روش های نوین تدریس همچنین اضافه شدن مولفه های پردازش اطلاعات علمی و اجتماعی ، ضمن شناساندن هوش اخلاقی و تقویت آن در انتخاب بهترین روش تدریس وجلب اعتمادبه معلم به عنوان تبيين هاي اين يافته ها مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
واژههای کليدی: هوش اخلاقی، ترجیح سبکهای تدریس، نگرش شغلی
فهرست مطالب
چکیده..........................................................................................................................................................10
فصل اول کلیات پژوهش:............................................................................................................................11
1-1-مقدمه:..................................................................................................................................................12
1-2-بیان مسئله............................................................................................................................................13
1-3- اهمیت وضرورت مسئله:....................................................................................................................17
1-4- اهداف تحقیق:....................................................................................................................................20
1-5- فرضیات تحقیق :................................................................................................................................20
1-6- قلمرو تحقیق......................................................................................................................................20
1-6-1-قلمرو مکانی...................................................................................................................................20
1-6-2-قلمرو زمانی....................................................................................................................................20
1-6-3-قلمروموضوعی...............................................................................................................................20
1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی مفاهیم کلیدی..........................................................................................21
تعاریف مفهومی...........................................................................................................................................21
تعاریف عملیاتی...........................................................................................................................................24
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق.................................................................................................................25
2-1-مقدمه...................................................................................................................................................26
2-2-هوش اخلاقی......................................................................................................................................29
2-3-مفهوم سبکهای تدریس.......................................................................................................................37
2-3-1-اهمیت سبک تدریس......................................................................................................................41
2-3-2دیدگاه ها در مورد ترجیح سبک تدریس..........................................................................................44
2-4-نگرش شغلی.......................................................................................................................................47
2-4-1-اهمیت نگرش.................................................................................................................................47
2-4-2ویژگیهای نگرش...............................................................................................................................51
2-4-3-رضایت درونی................................................................................................................................57
2-4-4-نظریه های مختلف در مورد نگرش(رضایت)شغلی........................................................................57
2-4-5-عوامل تاثیر گذار بر نگرش شغلی...................................................................................................58
چارچوب نظری............................................................................................................................................60
2-5-مطالعات داخلی و خارجیو..................................................................................................................63
مطالعات داخلی............................................................................................................................................63
مطالعات خارجی..........................................................................................................................................66
فصل سوم:مواد و روشها...............................................................................................................................67
مقدمه............................................................................................................................................................68
طرح کلی پژوهش........................................................................................................................................68
جامعه آماری.................................................................................................................................................68
نمونه آماری و روش نمونه گیری.................................................................................................................68
ویژگیهای نمونه............................................................................................................................................68
ابزار پژوهش.................................................................................................................................................68
روش تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................72
روشهای توصیفی..........................................................................................................................................72
روش های استنباطی مربوط به آزمون فرضیه ها...........................................................................................72
فصل چهارم:نتایج........................................................................................................................................73
مفدمه...........................................................................................................................................................74
یافته های توصیفی.......................................................................................................................................75
یافته های استنباطی.....................................................................................................................................81
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری...................................................................................................................90
نتایج مربوط به فرضیهئهای پژوهش............................................................................................................90
نتیجه گیری...................................................................................................................................................96
پیشنهادات کاربردی......................................................................................................................................97
پیشنهادابه پژوهشگران آینده.........................................................................................................................98
پیشنهادات پژوهشی......................................................................................................................................98
فهرست منابع..............................................................................................................................................100
چکیده انگلیسی.........................................................................................................................................101
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول3-1:ضرایب پایایی پرسشنامه هوش اخلاقی ....................................................................................69
جدول3 -2 : ضرایب پایایی پرسشنامه سبکهای تدریس گراشا و ریچمن...................................................70
جدول 3-3 : ضرایب پایایی پرسشنامه نگرش شغلی...................................................................................72
جدول4-1: شاخصهای مربوط به فراوانی معلمان بر اساس تحصیلات آنها.................................................75
جدول4-2: شاخصهای مربوط به فراوانی معلمان بر اساس سابقه آنها.........................................................77
جدول4-3:شاخصهای مربوط به فراوانی سنی افراد حاضر در نمونه پژوهش............................................79
جدول4-4:شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش...................................................................................81
جدول 4-5: رابطه بین هوش اخلاقی و نگرش شغلی ................................................................................82
جدول 4-5: رابطه بین هوش اخلاقی و نگرش شغلی ................................................................................82
جدول 4-6: رابطه بین هوش اخلاقی و سبک تدریس خبره........................................................................82
جدول 4-7: رابطه بین هوش اخلاقی و سبک تدریس اقتدارگرا..................................................................83
جدول 4-8.: رابطه بین هوش اخلاقی و سبک تدریس شخصی..................................................................83
جدول 4-9: ضریب همبستگی و سطح معناداری بین هوش اخلاقی و سبک تدریس تسهیل گر................84
جدول 4-10: ضریب همبستگی و سطح معناداری بین هوش اخلاقی و سبک تدریس وکالتی...................84
جدول 4-11: نتايج تحليل رگرسيون چندگانه در پيش بيني سبک تدریس خبره بر اساس هوش اخلاقی و نگرش شغلی................................................................................................................................................85
جدول 4-12: نتايج تحليل رگرسيون چند گانه در پيش بيني سبک تدریس اقتدارگرا بر اساس هوش اخلاقی و نگرش شغلی............................................................................................................................................86
جدول 4-13: نتايج تحليل رگرسيون چند گانه در پيش بيني سبک تدریس شخصی بر اساس هوش اخلاقی و نگرش شغلی............................................................................................................................................87
جدول 4-13: نتايج تحليل رگرسيون چند گانه در پيش بيني سبک تدریس خبره بر اساس هوش اخلاقی و نگرش شغلی................................................................................................................................................88
جدول 4-13: نتايج تحليل رگرسيون چند گانه در پيش بيني سبک تدریس وکالتی بر اساس هوش اخلاقی و نگرش شغلی................................................................................................................................................89
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: فراوانی سطح تحصیلات افراد نمونه...........................................................................76
نمودار 4-2: فراوانی افراد نمونه.....................................................................................................78
نمودار 4-3. فراوانی سنّی افراد نمونه.............................................................................................80
مبلغ قابل پرداخت 12,870 تومان
برچسب های مهم
فایل لایه باز پس زمینه استوری ترکیب گلهای بنفش فرمت اصلی PSD و PNG سایز استوری اینستاگرام مخصوص پیچ های کاری و شخصی مخصوصا بلاگر ها کیفیت عالی لایه باز قابل ویرایش با این فایل میتونین پس زمینه های استوری های بسیاز جذابتری داشته باشین فرمت دانلود zip ... ...
بسمه تعالی پاورپونت آموزش چکیده نویسی - ابزاری کلیدی برای اساتید پژوهش آیا به دنبال راهی هستید تا مهارتهای چکیده نویسی خود را به سطح بعدی ببرید؟ پاورپونت آموزش چکیده نویسی ما، طراحی شده ویژه اساتید پژوهش، ابزاری است که به شما کمک میکند تا با اصول و تکنیکهای ... ...
طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...
پس زمینه لایه باز استوری اینستاگرام حاشیه صورتی اسب تکشاخ یونیکورن فرمت اصلی PSD سایز استوری اینستاگرام مخصوص پیچ های کاری و شخصی مخصوصا بلاگر ها کیفیت عالی لایه باز قابل ویرایش با این فایل میتونین پس زمینه های استوری های بسیاز جذابتری داشته باشین فرمت ... ...
عنوان جزوه : سوالات امتحانات خرداد زبان انگلیسی پایه نهم تعداد صفحات : 11 فرمت جزوه : pdf توضیحات بیشتر درباره جزوه : جزوه سوالات برای امادگی امتحانات نوبت دوم زبان انگلیسی و مربوط به پایه نهم است. این جزوه در 11 صفحه اماده سازی شده است و کیفیت بالایی دارد. لازم به ... ...
جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی ... ...
نخستین کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011 دل مرکز همایش های صدا و سیما (تهران) برگزار شده است. متن کامل 35 مقاله به صورت PDF در این بسته ارائه شده است. محورهای کنفرانس دکو 2011: - چشم اندازو چالش های صنعت مبلمان کشور در بخش های واردات، تولید، توزیع و ... ...
مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...
طرح جامع شهر رشت شامل یک فایل اتوکد لایه باز متشکل از بیش از ۱۰ نقشه کامل بوده و به صورت کامل کلیه اماکن و راههای شهر رشت را شامل می شود. طرح تفصیلی چیست؟ طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف ... ...
عنوان: خلاصه كتاب عكاسي هنر ميان مايه فرمت فایل: pptx تعداد اسلاید ها: 68 زبان: فارسی دسته بندی: هنر چکیده: عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته میشود. این هنر در اکثر زبانهای جهان فتوگرافی خوانده میشود که ترکیبی از دو ... ...
قوانین جهان هستی همه ما در خانه خود قوانینی را وضع کرده ایم و همه افراد خانواده موظف به رعایت کردن و احترام گذاشتن به این قوانین هستند. در محله و شهر ما نیز قوانینی حاکم است در هر کشوری قوانین مختلفی وجود دارد و مردم آن شهر یا کشور موظف به رعایت آن قوانین هستند. اگر کسی ... ...
پکیج تست کنکور علوم انسانی شامل تمامی دروس ویرایش جدید شامل آزمونهای سنجش شامل تمامی دروس دهم ویازدهم و پیش دانشگاهی متوسطه تست کنکور انسانی شامل تک تک دروس وهمچنین تست جامع کل دروس انسانی آزمونهای قلم چی کنکور 95 قیمت این پکیج بسیار بالا میباشد که ما برای استفاده ...
نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...
حجم فایل : 2.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 بنام خدا تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن تجزیه و تحلیل تجربی پایایی و روایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن چکیده در طول سال های متمادی ، حسابداران مدیریت در طراحی ... ...
نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...
تنها عامل تعیین کننده فقر یا ثروت! استاد عباس منش معتقد است تغییر وضعیت مالی ما از نقطه ای شروع می شود که باور می کنیم هیچ اتفاقی بدون اجازه ی ما وارد زندگی مان نمی شود… باور می کنیم وضعیت مالی ای که اکنون داریم، میزان درآمدمان، میزان رضایتی که از این وضعیت مالی داریم و … ... ...
قانونپیوندهای اجتماعی بین مردم عمل میکند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loiو به انگلیسی law ترجمه میشود.مفهوم عامتری نیز نسبت به قانون وجود دارد. به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد. این قانون میتواند قوانین فیزیکی باشد ... ...
فهرست تعریف بیمارستانرده بندی بیمارستانانواع بیمارستانبیمارستان برحسب ماموریتمعماری بیمارستانطرح ریزی، موقعیتجهتورودی هادرمانگاه بیماران سرپاییراهرومسیریابیدرپلهآسانسوربخش جراحیاتاق های جراحیروشناییاتاق بیهوشیاتاق شستشواتاق اشیا استریل و زیر مجموعه های آنبهداشت و تهویه ... ...
دعای فرج امام زمان (عج) وکتور کورل 12دعای فرج برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...