اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقیب گرایی
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 25
توضیحات
امروزه موفقیت شرکتها و مؤسسات در گرو شناخت آنها از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار است. نیازها و خواستههای مشتریان همواره در حال تغییرند و شناخت این تغییرات نیز برای موفقیت بنگاهها حیاتی است. از سوی دیگر رقبا نیز به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. همچنین تغییر شرایط و قواعد حاکم بر بازار، از جمله تغییرات تکنولوژیکی، بر موفقیت مؤسسات در بازار تأثیرگذار است. شناخت و پیشبینی این عوامل و ارائه راهکار مناسب در برخورد با آنها نقشی کلیدی در موفقیت مؤسسه در بازارهای هدف ایفا میکند. از این رو گرایش به بازار و نیازهای مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است(رنجبریان، بنی طالبی و مهینی زاده، 1388). بازارگرایی اغلب همکاری بازاریابی در استراتژی کسب و کار سازمان در نظر گرفته میشود(سورنسن[1]،2009). یک سازمان با اتخاذ بازارگرایی خود را به برآورده نمودن نیازهای مشتریانش در بلندمدت متعهد میکند. سودآوری، سهم بازار، نرخ بازگشت سرمایه، و سایر معیارهای عملکرد در نهایت موفقیت هر استراتژی را مشخص میکنند، بازارگرایی به معنای دستیابی به این اهداف با ارائه ارزش برتر برای مشتریان است(دِو، ژو، براون و آگاروال[2]، 2009). سازمان بازارگرا سازمانی است که اقداماتش مطابق با مفهوم بازاریابی باشد، در حالیکه مفهوم بازاریابی در اصل مشتریان را مورد تأکید قرار داده است و این مفهوم مترادف با مشتریگرایی مورد استفاده قرار گرفته است، بازارگرایی تمرکز بر مشتریان و رقبا دارد در نتیجه مکمل مفهوم بازاریابی است(سورنسن، 2009). مشتریان و رقبا بازیگران برجسته بازار هستند. مشتریان محور و اساس تمامی تعاریف بازارگرایی هستند. دیشپاند و فارلی(1998) بحث می کنند که بازارگرایی و رقیبگرایی مفاهیمی متمایزند و بازارگرایی باید درک فعالیت های مشتریگرا باشد(همان). نارور و اسلاتر(1990) بازارگرایی را نوعی فرهنگ سازمانی تعریف کردند؛ و شرکت های بازارگرا را هم شرکتهای مشتریگرا و هم شرکتهای رقیبگرا معرفی کردند، آنها بیان نمودند به همان اندازه که مشتریگرایی برای سازمان مهم است، رقیبگرایی نیز دارای اهمیت است(رجوعی، 1387). آبل[3](1980) و دیکسون[4](1992) استدلال میکنند که یک بازار از مجموعهای از محصولات، مجموعهای از مشتریان، مجموعهای از رقبا و منطقهای جغرافیایی که در آن مشتریان و رقبا با یکدیگر در تعاملاند تشکیل شده است(سورنسن، 2009). هانت و مورگان(1995) بازارگرایی را شامل جمعآوری نظامند اطلاعات در مورد مشتریان و رقبای فعلی و آینده، تجزیه و تحلیل سیستماتیک اطلاعات با هدف توسعه دانش بازار و استفاده سیستماتیک این دانش در جهت شناسایی استراتژی سازمان تعریف نموده و در تعریف خود بر مشتریگرایی و رقیبگرایی تأکید دارند. دی و ونسلی[5](1998) بیان میکنند هنگامیکه تقاضای بازار قابل پیشبینی است و محیط رقابتی ثابت و متمرکز است، سازمانها باید منابع خود را بیشتر بسوی رقیبگرایی به حرکت درآورند. در نقطه مقابل در بازار پویا، با تعداد زیادی رقیب، بخشبندی زیاد و تغییر موانع ورود، سازمانها باید استراتژی خود را بیشتر در راستای درک مشتریانشان تغییر دهند(دو و همکاران، 2009). نارور و اسلاتر(1990) بر این باورند که رقیبگرایی به معنای درک نقاط قوت ، ضعف، قابلیتها و استراتژیهای رقباست در حالیکه لافرتی و هولت[6](2001) مطرح کردند که رقیبگرایی از نظر جمعآوری اطلاعات شبیه مشتریگرایی است. هردو برای ارضای بازارهای مشابه نیازمند تجزیه و تحلیل کامل قابلیتهای تکنولوژیکی و شایستگیها هستند(تاجدینی، ترومان و لارسن[7]، 2006).
[1]-Sorensen
[2] - Dev, Zhou, Brown & Agarwal
[3] - Abell
[4] - Dickson
[5] - Day & Wensley
[6] - Lafferty & Hult
[7] - Tajeddini, Trueman & Larsen
فهرست مطالب
مبلغ قابل پرداخت 10,799 تومان
برچسب های مهم
عنوان فایل به فارسی: انواع لوله و اتصالات نوع فایل: سند متنی حجم فایل: 1.9 MB تعداد صفحات: 11 صفحه شرح مختصر: این سند شامل توضیحاتی در مورد انواع لولهها و اتصالات مختلف از نظر جنس، کاربرد و نحوه اتصالات است. همچنین نکات مهمی که در جوشکاری و نصب لولهها باید ...
✓آپدیت جدید اسفند ماه 1403✓ بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده ☆☆ آموزش صفر تا صد کسب درآمداینترنتی بالای 50/000/000 میلیون ماهانه پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته، 100% حلال شرعی، ... ...
عنوان فایل : دانلود مقاله در مورد کولر خودرو نوع فایل: سند متنی (Word Document) حجم فایل: حدود 1.9 MB تعداد صفحات: 25 صفحه شرح مختصر: این تحقیق به بررسی و شرح عملکرد سیستم کولر خودرو پرداخته است. در این سند، اجزاء مختلف سیستم کولر خودرو شامل کمپرسور، کندانسور، ...
حجم فایل : 66.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا غربالگری ناهنجاریهای جنین هدف ازمشاوره 1.اختلالات کروموزومی(تریزمی)2.این سندرم تصادفی درهربارداری اتفاق می افتد3.اگرسابقه فامیلی وقبلی هم نباشداحتمال وجوددارد4.باافزایش سن اتفاق می افتدالف:20تا29سال ... ...
حجم فایل : 9.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 43 بنام خدا فارسی چهارم دبستان(شیر و موش / هفت مروارید سرخ / مَثل) آشنایی با فرهنگ گذشت و بخشش و ثمرات آن پیام درس خفته یعنی :1) بیداری 2) خوابیدن 3) خواب 4)بیدار سوالات چهار گزینه ای درس « حول و حوش » با کدام ... ...
قسمتی از متن...... ناگفته پيداست كه مسئوليتي سنگين است و راهي طولاني, اما در هر حال ,بحثي است لازم. چون تا وضع جهان را در ان روزگار نشناسيم ,نمي توانيم به خوبي نياز جامعه ي بشري را به نهضت بزرگ اسلامي دريابيم و نقش وتاثير اسلام را در برانداختن اين فساد وگمراهي بدانيم ... ...
به نام خدا این بار با آموزش رفع ریپورت تلگرام با شما هستیم دارای 4 روش کاملا متقاوت با روش هایی که در سایت ها هست رفع ریپورت - رفع بلاک - رفع مسدودیت از گروه و ..... کاملا متفاوت (دلیت اکانت و .. نیست) روش اول روش ویژه ای است که اولین منتشر کنندش هستیم و من جای دیگر ... ...
طرح کورل صلوات سلامتی امام زمان عج ... ...
خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود خلاصه درس مونتاژ مکانیکی دانلود پاور پوینت خلاصه درس مونتاژ مکانیکی مونتاژ مکانیکی خلاصه و پاورپوینت درس مونتاژمکانیکی تاريخچه مونتاژ قطعات توليدي روشهاي مختلف مونتاژ سيستم هاي انتقال قطعات در خط مونتاژ و ............ نوع فایل ... ...