اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق حافظه
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 16
توضیحات
حافظه چیست و چه ارتباطی با فرایند یادگیری دارد ؟ همه ماحافظه را یک پدیده می بینیم و در این مورد صحبت می کنیم که حافظه ما چه قدر ضعیف است یا حافظه دیگری چه قدر خوب است . در آموزش ، حفظ کردن اطلاعات تمرینی ضعیف به حساب می آید . اگر حافظه را از این دید نگاه کنیم ، آن گاه به نظر می رسد که حافظه واقعا برای شروع نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز موضوع کوچکی است . با این وجد ، اگر فکر کنیم که زندگی بدون حافظه چه شکلی دارد آن گاه درک ما تا حدودی فرق خواهد کرد . کسانی که حافظه خود را از دست داده اند ، در اصل ، بیشتر چیزی را که به هویت آنان شکل می دهد ، از دست داده اند . آنچه مه مارا بی نظیر می کند و بالاتر از آن ، این که تعیین می کند ما چه کسی خواهیم شد ، توانایی ما برای کسب و ذخیره اطلاعات جدید است . مفاهیم ، نظرات و احساسات جدید و در نهایت رفتار ما حاصل این توانایی ماست حافظه چیزی است که ما را قادر می سازد تا از طریق تجربه مطلب بیاموزیم ( پاتریشا ولف ، 2001 ).
در حقیقت ، حافظه برای بقا ضروری است . ما انسان ها بدون قدرت یادگیری ، ذخیره و یادآوری این که چگونه باید به خطرهای محیط جواب دهیم ، کجا باید بدویم یا بجنگیم و حتی چگونه بدویم یا بجنگیم ، شانس کمی برای زنده ماندن داریم . حالا که مساله این گونه روشن شد . از لحظ ظاهر ، تفاوت کمی بین حافظه و یادگیری وجود دارد و این دو آن چنان با ظرافت به هم مرتبط هستند که مطالعه یکی مطالعه دیگری نیز خواهد شد . ( پاتریشا ولف ، 2001 )
وقتی محرکی وارد شود ، احساس و ادراک نیز بدنبال آن صورت می گیرد . در واقع ایندو فعالیت ملازم همدیگرند . حافظه آدمی وابسته به احساس ها و داده هایی است که قبلا از طرف وی دریافت وادراک شده اند و نیز توانایی ذخیره سازی و یادآوری تجربه هایی که پیش از این ، بر اثر مداخله محرکی که در حال حاضر موجود نیست ، احساس و ادراک شده اند . حافظه همان صور ذهنی و بازخوانی آنهاست که گاهی به « منظر ذهن » نیز تعبیر می شود . پیاژه ( 1968 ) حافظه را پدیده ای مربوط به رشد می داند که بر روی مراحل یادگیری حرکتی و ادراک آدمی بنا می شود .
فهرست مطالب
مبلغ قابل پرداخت 7,714 تومان
برچسب های مهم
عنوان کتاب: هیچ دوستی به جز کوهستان نویسنده: بهروز بوچانی گوینده: نوید محمدزاده فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 195 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 38 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: «بهروز بوچانی» با انتشار کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» ... ...
مجموعه حاضر پکیجی کامل برای تحلیل و نحوه کارایی سیستم چراغ دنده عقب پژو 206 است. این مجموعه در سه بخش زیر اطلاعات را دسته بندی نموده است: کتاب ها و منابع کامل مورد نیاز برای خواندن نقشه های الکتریکی نقشه کامل همه نقشه های الکتریکی برق خودرو پژو 206 فایل صوتی 10 دقیقه ... ...
استفاده ازآنالو در آموزش شیمی ...
آشنایی با روشهای تولید انتقال و توزیع برق در مهندسی برق ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای جنس فلز پایه و قطعه کار ...
استفاده از فشارهای بالای هیدرو استاتیک بر روی مخمر و درصنایع غذایی ...
استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت بهسازی و تقویت سازه ها ...
آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت ...
استفاده از ماشین بردار پشتیبان (SVM)برای تشخیص گوینده ...
آشنایی با اثرات زیست محیطی طرح های آب و خاک و توسعه پایدارمحیط زیست 2 ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای ...
آشنایی با بهره برداری از سپریتور روغن ...
آشنایی با بیماری های قارچی درختان و میوه ها ...
آشنایی با المانهای ساندویچ پانل ...
آشنائي با تاريخچه توجه سيستماتيك به ايمني و بهداشت حرفه اي ...
آشنايی با نرم افزار Expert Choice جهت تصميم گيری های چند گزينه ايی ...
آشنايي با تاير و استفاده بهينه از آن ...
توضیحات : پاورپوینت درس نهم عربی متن هایی درباره بهداشت (نُصوصٌ حَوْلَ الصِّحَّةِ) در 23 اسلاید همراه با حل تمارین و ترجمه درس منطبق با کتاب درسی عربی نهم شامل دوفایل : یک فایل پی دی اف و یک فایل pptx قابل ویرایش فهرست مطالب : کلمات جدید متن و ترجمه متن اصلی ... ...
نام کتاب : حکایت آنکه دلسرد نشد نویسنده : مارک فیشر مترجم : بیژن پایدار فرمت : pdf ... ...
حجم فایل : 1.9 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 عنوان دوره: شناسايي و ارزيابي جنبه هاي زيست محيطي/ريسك هاي ايمني و بهداشتي فهرست مروری بر تعاریفآشنایی با فرآیند شناسایی و ارزیابی ریسکآشنایی با متدهای ارزیابی و تشریح روش FMEAکارگاه عملي 1 - خطر ( Hazard ) ... ...