اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق شناسایی بازارهای هدف
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 100
نگاهي به تجربه مراحل توسعه يافتگي در يك قرن گذشته به ويژه سه دهه اخير، در كشورهاي در حال توسعه به طور عام و در كشورهاي نوخاسته صنعتي به طور خاص، نشان ميدهد كه اين گونه كشورها جهت رفع مشكل محدوديت بازار ورود به بازارهاي جهاني را در پيش گرفته و با به كارگيري استراتژيهاي مناسب نفوذ،به توليد با مقياس وسيع و صرفه جويي هاي ناشي از مقياس دست يافتهاند. بدين ترتيب اين كشورها توانستهاند توان رقابتي خود را در مقايسه با ساير رقبا تقويت نموده و به مرور زمان به عنوان يك رقيب در بازارهاي جهاني وارد شده و باقي بمانند (فهیمی فر، 155، 1383).
اغلب كشورهايي كه در بازارهاي توسعه يافته امروزي فعاليت مي كنند (آمريكا، ژاپن، آلمان، انگلستان، فرانسه، ايتاليا، كانادا)، از اوايل قرن حاضر داراي رشد ثابت GNP (نسبت به سال قبل) و نوسانات یک تا ده درصد در سال مي باشند؛ اين جريانات سبب شده هر40-30 سال يكبار، داده ها و ستاده هايشان دو برابر شود. همچنين ما مي توانيم شاهد رشد ملتهاي کمتر توسعه يافته اي مانند مالزي، تايلند، سنگاپور، كره و تايوان نيز باشيم.
هر چه در هزارة سوم جلوتر برويم، ارتباطات متقابل ايجاد شده از طريق جريانات مالي و تجاري افزايش مي يابد. شواهد حاكي از آن است كه روزانه بيش از 5/1 تريليون دلار (بيش از كل GDP انگلستان) در بازار جهاني پول مبادله شده و هر ساله نزديك به يك پنجم كالا و خدمات توليد شده، معامله مي شوند. اين معامله چيزي در حدود 15 تريليون دلار در سال از طريق صادرات و واردات ارزشگذاري شده است. از اين مقدار حدود دو سوم آن از فعاليت هاي مربوط به ایجاد ارزش در بازارهای تجاری، ايجاد شده است (Wright, 2004, (15.
بزرگترین دلیل این رشد قابل توجه در جهان این است که اکثر بازارها در بازار جهانی امروزی، به منظور ایجاد رقابتی بدون حد و مرز، باز بوده و این پارادایم بازار آزاد موجب افزایش بهره وری برای همه گردیده است. با این وجود، برخی ملاحظات محیطی و قوانین برقرار کننده عدالت جهانی نیز یک جزء جدا نشدنی از این فرایند می باشند. هر چند که این قوانین توسط برخی تصمیم گیرندگان جدی تر و توسط برخی دیگر کمتر مورد توجه قرار می گیرند (Ibid, 17).
امروزه مشارکت در بازارهای بین المللی به یک امر ضروری برای تمام بنگاه ها، خواه بزرگ، متوسط یا حتی کوچک، تبدیل شده است. این مشارکت در واقع می تواند به صلاح بنگاه ها و کارکنانش باشد. هنگامی که یک بنگاه وارد صحنه بین المللی می شود، با پارامترهای متفاوتی نسبت به تجارت محلی رو به رو می شود. به عنوان مثال تعرفه ها و موانع غیر تعرفه ای تجارت، پول های رایج کشورها، نوسانات نرخ تبدیل ارز، لزوم دارا بودن برخی اسناد یا مدارک بین المللی، و تفاوت در روش فعالیت در بازارهای بین المللی از فاکتورهایی هستند که بایستی به هنگام تصمیم گیری برای ورود به بازاریهای بین المللی درنظرگرفت
( http://www.netmba.com/marketing/target market selection).
بنا بر نظر لویس و ریچاردسون شرکت هایی که به صادرات می پردازند دارای رشد سریعتر و بهره وری بالاتری بوده و پیامد آن سود بیشتری نصیبشان می گردد. اگر چه باید همواره به خاطر داشت که هیچ بنگاهی یک شبه، بین المللی نخواهد شد. چراکه مسلما فعالیت در یک محیط خارجی، ریسک شرکت ها را افزایش می دهد و اگر شرکت ها بخواهند به یک رقیب بین المللی در یک چشم انداز بلند مدت تبدیل شوند، بایستی فعالیت های خود را به گونه ای برنامه ریزی و سازماندهی کنند که با نیازها و فرصت های بازارهای بین المللی سازگاری داشته باشند (Leuis, & Richardson, 2001, 4).
تا همین اواخر، اکثر بازیگران اصلی در بازار جهانی، شرکت های بزرگ 50 تا 100 ساله بوده اند. ورود به بازار بین المللی نه تنها هزینه مالی بالایی را ایجاد می کند، بلکه زمان زیادی را از مدیران ارشد گرفته و تعهدات سنگینی را برای بنگاه ایجاد می کند. بنابراین یک بنگاه می بایست به ازای این هزینه های گزاف، با ایجاد ارزش افزوده، میزان فروش خود را افزایش دهد.
وظیفه بازاریابی در سطح بین الملل، به ویژه اگر بنگاهی بخواهد در چندین بازار به فعالیت بپردازد، بسیار پیچیده است. برای یک بنگاه ضروری است برنامه های بازاریابی خود را منطبق با نیازها و ترجیحات مشتریانی قرار دهد که از نظر فرهنگ و قدرت و عادت خرید، کاملاً با هم متفاوت می باشند (Backlund, & Subrina, 2005, 59).
همان طور که می دانیم فرایند بین المللی شدن یک فرایند تدریجی است و به ندرت بنگاه ها از اول شروع به صادرات می کنند.اگر چه گاهی با شرکت هایی روبرو می شویم که از آغاز به صورت جهانی فعالیت خود را آغاز می کنند (Czinkota, & Ronkainen, 2004, 260).
البته برخی از محققین نیز بر این اعتقادند که لزوماً شرکت ها، به منظور بین المللی شدن، مراحل منظم و پیوسته ای را طی نمی کنند. برخی از شرکت ها ممکن است در یک مرحله خاص توقف کنند و پا به مراحل بالاتر نگذارند و یا از برخی از مراحل صرفنظر کرده و فعالیت های خود را (بدون گذر از مراحل حذف شده)، در مراحل بالاتر ادامه دهند (Albaum, Duerr & stondskov, 2002, 84).
هالنسون نیز در کتاب خود این گونه عنوان کرده که در سال های اخیر تعداد زیادی از شرکت ها به جای این که الگوی سنتی بین المللی شدن را دنبال کنند، از بدو تأسیس، بازارهای بین المللی یا حتی بازار جهانی را هدف قرار داده اند (Hollensen, 2003, 15).
فهرست مطالب
1-2- بازار جهانی |
1-1-2- نگاهی به بازارهای جهانی سده بیست و یکم |
2-1-2- حضور در صحنه تجارت بین الملل |
3-1-2- تصمیم گیری برای ورود به بازارهای بین المللی |
2-2- بررسي محيط بازاريابي بينالمللي |
1-2-2- عوامل اقتصادي |
1-1-2-2- اقتصاد كشاورزي |
2-1-2-2- اقتصاد مبتني بر صدور مواد خام |
3-1-2-2- اقتصاد رو به صنعت |
4-1-2-2- اقتصاد صنعتي |
2-2-2- عوامل تكنولوژيكي |
3-2-2- عوامل دولتي، سياسي و قانوني |
4-2-2- عوامل فرهنگي و اجتماعي |
5-2-2- عوامل رقابتی |
3-2- تصميم گيري در مورد انتخاب بازارهای هدف صادراتي |
1-3-2- اهميت شناسايي بازارهای هدف |
2-3-2- فرايند تعريف بازار |
1-2-3-2- طبقه بندی بازارهای صنعتی |
2-2-3-2- روش های مختلف تعريف بازار ها |
3-2-3-2- ماتريس محصول – مشتری |
3-3-2- رویارویی با بازار |
1-3-3-2- بخش بندی بازار |
2-3-3-2- ضرورت بخش بندي بازارهای تجاری |
3-3-3-2- نحوه بخش بندی بازارها |
الف) محصولات يا خدمات ارایه شده |
ب) ارضاء نیازهای بازار |
4-3-3-2- تعیین ویژگیهای مهم هر یک از بخش های بازار |
5-3-3-2- مدل ماتریس 2×2 |
4-3-2- برخورد اصولی با تجزیه و تحلیل بازار |
1-4-3-2- اندازه بازار |
2-4-3-2- نرخ رشد بازار |
3-4-3-2- قابلیت سودآوری بازار |
4-4-3-2- ساختار هزینه صنعت |
5-4-3-2- کانال های توزیع |
6-4-3-2- روند (نوسانات) بازار |
7-4-3-2- عوامل کلیدی موفقیت |
5-3-2- عوامل مؤثر بر انتخاب بازارهای هدف |
1-5-3-2- عوامل خارجی تأثیر گذار بر انتخاب بازارهای بین المللی |
2-5-3-2- عوامل داخلی تأثیر گذار بر انتخاب بازار های بین المللی |
6-3-2- انواع دیدگاه ها در انتخاب بازارهای هدف |
7-3-2- مدل ها و شاخص های انتخاب بازارهای هدف |
1-7-3-2- مدل 5 مرحله ای انتخاب بازارها |
2-7-3-2- روش غربالي |
3-7-3-2- شاخص های مناسب برای ارزیابی بازارها |
الف) ارزیابی جذابیت بازار |
1) عوامل بازار |
2) عوامل تكنولوژيكي و اقتصادي |
3) عوامل رقابتي |
4) عوامل محیطی |
5) تجزيه و تحليل سودآوري |
6) اهداف و منابع شركت |
4-7-3-2- ماتریس پورتفولیو |
5-7-3-2- انتخاب بازارهاي هدف در سازمان هاي تجاری |
6-7-3-2- دام های موجود در انتخاب بازارها |
4-2- پیشینه تحقیق منابع |
مبلغ قابل پرداخت 23,141 تومان
برچسب های مهم
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 34 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: چو قران بخوانند ، دیگر خموش به آیات قران فرا دار گوش وَ اِذا قُــرِاءَ القُـــــران ،فَاستَمِعــوا لَه وَ اَنصتـوُا لَعَلَّکُم تُرحَموُن قران ... ...
مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 205 اسلاید QC tumor markers اهمیت سرطان •25درصد مرگ و میر ها در امریکا ناشی از کانسر است سیر مرگ و میر ناشی از کانسر هوچکین ورحم و دهانه رحم و معده به ... ...
حجم فایل : 968.4 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 58 هوالعادل نظام حقوقی دریای آزاد دریای آزاد تعریف:(طبق عهدنامه 1958 ژنو (ماده1)): کلیه قسمتهای دریا که جزء دریای سرزمینی یا آبهای داخلی یک کشور نباشد. دریای آزاد، منفک از مناطق انحصاری اقتصادی و آبهای مجمع ... ...
کتاب تشریح مسائل استاتیک جی ال مریام و ال جی کرایگ ویرایش چهارم 1998 ... ...
این پاورپوینت شامل 35 اسلاید می باشد که تمامی قسمت های کتاب را پوشش می دهد و نکات مهم هر درس را به صورت خلاصه بیان کرده است. ... ...
حجم فایل : 1.9 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 عنوان دوره: شناسايي و ارزيابي جنبه هاي زيست محيطي/ريسك هاي ايمني و بهداشتي فهرست مروری بر تعاریفآشنایی با فرآیند شناسایی و ارزیابی ریسکآشنایی با متدهای ارزیابی و تشریح روش FMEAکارگاه عملي 1 - خطر ( Hazard ) ... ...
دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران) لطفا جهت دانلود فایل لایه باز با کیفیت اصلی عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط ... ...
کاملترین آموزش کاربردی هوش مصنوعی و ChatGPT فقط با موبایل و بدون نیاز به دانش تخصصی! اگه دنبال یه راه واقعی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی هستی، اگه دوست داری بدون نیاز به سرمایه، تخصص یا تجهیزات خاص، فقط با یه گوشی موبایل پول دربیاری، این جزوه فوقالعاده ... ...
حجم فایل : 184.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 سوء رفتار در خانواده سوء رفتار در خانواده Abuse سوء رفتار یعنی انجام یا مسامحه در انجام هر عملی که منجر به صدمه رساندن به فرد و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد. بنابراین سهل انگاری ، بهره برداری ، پرخاشگری ، عمل ... ...
طرح جابر ماشین طرح جابر ماشین مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...
حجم فایل : 698.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 17 بنام خدا اسرار علمی وضو جهت شستشوی دست ها تعریف وضو حکمت های وضو از دیدگاه علم بهداشت بهداشت جسمی بهداشت روانی اعجاز علمی قرآن کریم در چگونگی وضو ساختن وضو از نظر نوروفیزیولوژی سیستم عصبی انسان آدمک حسّی و ... ...
نام فایل : تاريخچه مصرف چوب 45 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 36 حجم : 27 مگابایت تاريخچه مصرف چوب:چوب يكي از اولين موادي است كه بطور طبيعي و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. مصرف چوب در ايران تاريخ مدوني از اعصار باستاني ندارد. ولي طبق مطالعاتي كه توسط كاوشگران ... ...
امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93 قالب: Pdf ... ...
طرح جابر سیگار طرح جابر سیگار، یک پروژه علمی تحقیقاتی است که تقریبا از سال 1394 در مدارس ابتدایی پایه اول تا ششم انجام میگیرد. نام این طرح برگرفته از اسم دانشمند مشهور ایرانی ، جابر بن حیان،که ملقب به پدر علم شیمی می باشد. گرچه والدین بسیاری از دانش آموزان با این طرح آشنا ... ...
حجم فایل : 56.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 23 بنام خدا الگوریتم ضرب اعداد صحیح بزرگ مسئله: ضرب دو عدد صحیح بزرگ u و v large _ integer prod ( large_integer u, large_integer v) { large_inreger x , y , w , z ; int n , m ; n = maximum(number of digits in ... ...
حجم فایل : 681.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 42 بنام خدا مهر 85 مهر 85 مسيرياب: ابزاري است براي برقراري ارتباط دو يا چند شبکهزيرساخت ارتباطي: مجموعه مسيريابها و کانالهاي فيزيکي ما بين آنهاالگوريتمهاي مسيريابي : روشهايي براي پيدا کردن مسيري بهينه ميان ... ...
حجم فایل : 3.4 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 56 بنام خدا معماری روم باستان معماری روم قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در ... ...
تصویرلایه باز پس زمینه استوری اینستاگرام گل نرگس صورتی فرمت اصلی PSD سایز استوری اینستاگرام مخصوص پیچ های کاری و شخصی مخصوصا بلاگر ها کیفیت عالی لایه باز قابل ویرایش با این فایل میتونین پس زمینه های استوری های بسیاز جذابتری داشته باشین فرمت دانلود zip ... ...
معرفی : بهترین طرح جابربن حیان ابتدایی دستگاه گوارش ( مخصوص پایه ابتدایی)قیمت فقط 9900 تومان :(بصورت ورد و قابل ویرایش ) این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب 9900 تومان در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابربن حیان دستگاه گوارش می باشد که بلافاصله بعد ... ...
حجم فایل : 3.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 316 بنام خدا زراعت عمومی جایگاه درسدرس زراعت عمومی به ارزش 3 واحد جزء دروس اصلی رشته اقصاد کشاورزی در مقطع کارشناسی میباشد. هدف کلی درسهدفهای ارائه این درس به دانشجویان رشته اقتصاد کشاورزی عبارتند از:شناخت و طبقه ... ...
قسمتی از متن......... منابع آلودگی هوا منابع آلودگی طبیعی: بدون دخالت مستقیم بشر باعث آلودگی هوا میشوند طوفان، گرد و غبار صحرا، آتش سوزيهای خودبخود جنگلها، اقيانوسها، فعاليت آتشفشانها منابع آلودگی مصنوعی: منابعی که با دخالت انسان باعث پخش آلاینده ها در هوا می شوند ... ...
حجم فایل : 32.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 بسمه تعالیاخلاق حرفه ای در ورزش مقدمه علت بعثت پیامبر ختمی مرتبت (ص) در کلام آن حضرت تکمیل اخلاق ذکر شده است. رعایت موازین اخلاقی در ورزش خاستگاه ملی و جهانی دارد.فلسفه اخلاق به دو دسته تقسیم میشوند: فرااخلاق و ... ...
استفاده از فشارهای بالای هیدرو استاتیک بر روی مخمر و درصنایع غذایی ...
سلام. من متنی رو براتون قرار دادم که میتونید در مراسمات و جشن های هفته معلم استفاده کنید. این متن دارای: شعر دکلمه خوش آمد گویی دعوت زیبا از سخنران ها شعر طنز و جمع بندی و پایان متن بسیار زیبا با استفاده از این متن، درمجری گری خود مانند یک ستاره و مثل مجری های ... ...
مجموعه حاضر پکیجی کامل برای تحلیل و نحوه کارایی سیستم چراغ دنده عقب پژو 206 است. این مجموعه در سه بخش زیر اطلاعات را دسته بندی نموده است: کتاب ها و منابع کامل مورد نیاز برای خواندن نقشه های الکتریکی نقشه کامل همه نقشه های الکتریکی برق خودرو پژو 206 فایل صوتی 10 دقیقه ... ...
استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت بهسازی و تقویت سازه ها ...