فروشگاه جامع پروژه های دانشجویی

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 815
  • بازدید دیروز : 1630
  • بازدید کل : 9099812

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات گردشگری


عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات گردشگری

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 120

 

در منابع مختلف با توجه به نوع فعاليت، نوع مخاطب و اهداف گوناگون شركت‌ها، سازمان‌ها و افراد، تعاريف بسیاری از سوي متخصصان ذكر شده است. تعاريف موجود در كتاب‌هاي عربي تحت عنوان «الاعلان» و در كتاب‌هاي انگليسي تحت عنوان «Advertising» آمده است. كتب لغت فارسي نيز تبليغ را رساندن پيغام يا خبر و همچنين امري را به ديگران شناساندن، امري را خوب يا بد وانمود كردن و چيزي را زياده از حد جلوه دادن تفسير كرده‌اند. (اربابي، 1350، 18)

تبليغ از نظر لغوي به معناي رسانندگي است و مبلغ "رساننده‌ي پيام‌ها و آموزه‌هاي ويژه‌ي تبليغي" است. (زورق، 1368، 39)

فرهنگ و بستر تبليغات را اين‌گونه تعريف كرده است:

«تلاش براي ارائه‌ي آموزه‌ها،ايده‌ها، دلايل، شواهد يا ادعاها از طريق وسايل ارتباط جمعي براي تقويت هدفي يا مبارزه با ضد آن هدف مي‌باشد.»

در منابع مختلف تعاریف دیگری از تبلیغات ارائه شده است که در ذیل می آید :

در كتاب «پژوهش در تبليغ» تبليغات عبارت است از:

«رساندن پيام به ديگران از طريق برقراري ارتباط به منظور ايجاد دگرگوني در بينش و رفتار او كه بر سه عنصر اصلي پيام‌دهنده، پيام‌گيرنده و محتوای پيام مبتني است.» (رهبر، 1371، 80)

"ديفلور[1]" و "دنيس[2]" تبليغ را شكل كنترل شده‌اي از ارتباطات مي‌دانند كه مي‌كوشد مخاطب مورد نظر را به گرفتن تصميم در جهت خريد محصول و يا نوع خدمات اقناع كند. اقناع از نظر اين دو، اساس تبليغ است.

 

به نظر "دان واتسون[3]" تبلیغات عبارت است از : "برون داده سازمان به صورت ارتباط غیر شخصی و پرداختن از طریق رسانه های مختلف به منظور آگاه سازی یا اقناع بخشی از مخاطبان تشکیل دهنده عامه به عنوان محیط سازمان". این تعریف از دیدگاه سیستمی به تبلیغات پرداخته است. (محسنیان راد، 1379، 266 )

احمد روستا تبلیغات بازرگانی را ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمات از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی وغیر انتفاعی یا افرادی که به خوبی در پیام مشخص شده اند می داند.(روستا و همکاران، 1378، 329)

در تعریفی دیگر تبلیغات فن اثرگذاري بر عمل انساني از راه دستكاري نمود گارها است که ممكن است شكل گفتاري، نوشتاري، تصويري يا موسيقيايي بگيرد.

اما در يك مفهوم كلي تبلیغات، رساندن پيام به ديگران از طريق برقراري ارتباط به منظور ايجاد تغيير و دگرگوني در دانش، نگرش و رفتار مخاطبان دانست.(سورین و تانکارد،148،1385)

تبليغات امروزه در دو زمينه استفاده مي‌شود:

الف) تبليغات بر سر محصول توليد شده يا خدمات ارائه شده (مانند شركت‌هاي توليد كننده‌ي مواد غذايي)

ب) تبليغات براي افراد (مانند تبليغات براي انتخابات رياست جمهوري يك كشور)

تأثيرات تبليغات را مي‌توان براساس بازخورد (فيدبك) يافت و ارزيابي كرد كه آيا تبليغات مؤثر بوده است يا نه.

 

1.Dieflor

2.Dennis

Dunn watson. 1

 

فهرست مطالب

تبليغات

تعريف تبليغات

سابقه‌ي تبليغات تجاري در جهان

تاريخچه‌ي تبليغات در ايران

اهداف تبليغات

عناصر موجود در پيام تبليغاتي

فنون تبليغات

الگوهاي تبليغ

انواع تبليغات

انواع جاذبه‌هاي تبليغ

تكنيك‌هاي اجرايي تبليغات بازرگاني

شگردهاي جلب مخاطب مورد استفاده در تبليغ بازرگاني

نقش تصوير در تبليغ

تعريف گردشگري

تاريخچه گردشگري

پيشينه گردشگري در ايران

اهميت گردشگري

آثار اقتصادي گردشگري

گردشگري و اشتغال

آثار فرهنگي ـ اجتماعي گردشگري

آثار سياسي

آثار زيست محيطي

آثار آموزشي

انوع جاذبه‌هاي گردشگري

انواع گردشگري

جايگاه ايران در صنعت گردشگري

نظريه‌هاي گردشگري

عوامل مؤثر بر انگيزه‌هاي سفر

نظریه های انگیزش در جهانگردی

نظريه‌ي نيازها

نظريه‌ي انتظار و احتمال

نظريه درون‌گرايي و برون‌گرايي

نظريه سلسله مراتب انگيزه‌هاي سفر

نظريه‌هاي رفتار مصرف كننده در جهانگردي

نظريه‌هاي ارتباطي در تبليغات

كاربرد فرآيند ارتباطات در تبليغات

انتظارات فرهنگي و درك

فرآيندهاي گزينشي

اعتبار منبع

اثرهاي تكرار

الگوي سلسله مراتب اثرها

كاركرد رسانه‌ها

برجسته سازي

نظريه‌ي دو عاملي

نظريه استفاده و خشنودي

فرمول آيدا

اثر بخشی تبلیغات

شرايط اثربخشي رسانه‌ها

شرايط تأثير تبليغات

مدل عوامل مؤثر بر روي اثربخشي تبليغ

عوامل مؤثر برروي اثربخشي تبليغ

مدل مسير دو سويه اثربخشي تبليغات

تبليغات و گردشگري

فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات

فناوري اطلاعات

تاثیر فناوري اطلاعات در گردشگري

تبليغات اينترنتي

نقش اينترنت در توسعه‌ي صنعت گردشگري

شبکه های تلویزیونی ماهواره ای

ابزار تبليغات گردشگري

پیشینه پژوهش

منابع


مبلغ قابل پرداخت 15,428 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 424

برچسب های مهم

تحقیق کاربردی درباره نقش فضای مجازی در استحکام یا تضعیف روابط خانوادگی (20 صفحه ورد)

تحقیق کاربردی درباره نقش فضای مجازی در استحکام یا تضعیف روابط خانوادگی (20 صفحه ورد)

توضیحات: تحقیق «تأثیر فضای مجازی بر روابط خانوادگی» در ۲۰ صفحه تایپ‌شده با فرمت Word، به بررسی اثرات مثبت و منفی فضای مجازی بر تعاملات میان اعضای خانواده، به‌ویژه والدین و فرزندان می‌پردازد. این تحقیق قابل استفاده برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مشاوران خانواده و معلمان ... ...

تحقیق کامل تأثیر فناوری نانو بر زندگی انسان‌ها | تحول علمی برای آینده بهتر

تحقیق کامل تأثیر فناوری نانو بر زندگی انسان‌ها | تحول علمی برای آینده بهتر

شرح فایل:   توضیحات: تحقیق «تأثیر فناوری نانو بر بهبود کیفیت زندگی» در ۲۰ صفحه‌ی استاندارد و با ساختاری علمی تهیه شده است. این فایل با زبان روان و دسته‌بندی موضوعی دقیق، به بررسی کاربردهای مختلف فناوری نانو در پزشکی، کشاورزی، صنعت، محیط‌زیست، و آموزش می‌پردازد. اگر به ... ...

دستور ابطال سحر

به نام خدااین دستورالعمل جامع ابطال سحر و جادو و طلسمات و حل مشکل تسخیرات و اذیت اجنه هست.برای تهیه این دستورالعمل که شامل چندین روش برای پاکسازی و ابطال سحر هست چند سال زحمت کشیده شده و مطالعات فراوان انجام شده همچنین تجربه پاکسازی و عمل ابطال سحر حضوری هموطنان عزیز نیز ...

دریافت فایل : دستور ابطال سحر
بررسی جامع تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سبک زندگی جوانان (تحقیق کامل قابل ویرایش + فایل Word)

بررسی جامع تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سبک زندگی جوانان (تحقیق کامل قابل ویرایش + فایل Word)

✅ توضیح کامل و حرفه‌ای (شرح فایل):   توضیحات: تحقیق تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سبک زندگی جوانان در ۲۰ صفحه A4، با فرمت قابل ویرایش Word (docx) آماده شده است. این فایل یک منبع جامع و دقیق برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دبیران و تولیدکنندگان محتوای آموزشی است. محتوای این تحقیق ... ...

تحقیق کامل نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار | راهکارهای سبز برای آینده‌ای بهتر

تحقیق کامل نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار | راهکارهای سبز برای آینده‌ای بهتر

شرح فایل:   توضیحات: تحقیق «نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار» در ۲۰ صفحه تنظیم شده و با نگارشی روان و ساختار علمی دقیق تهیه گردیده است. این تحقیق برای دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و حتی علاقه‌مندان به مباحث محیط‌زیست و انرژی، منبعی مفید و آماده ارائه ... ...

تحقیق تأثیر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روان – ۲۰ صفحه ورد

تحقیق تأثیر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روان – ۲۰ صفحه ورد

توضیحات: تحقیق حاضر در ۲۰ صفحه ورد تایپ شده، به بررسی اثرات تغذیه سالم بر بدن و روان انسان می‌پردازد. مطالب تحقیق شامل نقش ویتامین‌ها، عادت‌های غذایی، مقایسه تغذیه سنتی و صنعتی و تأثیر آن بر تمرکز، ایمنی بدن و سلامت روان است.   بخشی از متن فایل:   > تغذیه سالم یکی از ... ...

لکه قهوه اي يونجه

لکه قهوه اي يونجه

حجم فایل : 108.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 به نام خدا لکه قهوه اي يونجه Alfalfa common leaf spotعامل بيماري يک نوع قارچ از گروه آسکوميستهاست. اين بيماري کم وبيش در تمام مناطق ايران وجود دارد. علائم عبارت است از تشکيل لکه هاي گرد قهوه اي رنگ به قطر 1-2 ... ...

دریافت فایل : لکه قهوه اي يونجه

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما