اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضايتمندي مشتريان
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 38
پيتر دراكر از صاحبنظران بزرگ علم مديريت ميگويد تنها يك هدف باارزش تعريف شده براي هر بنگاه اقتصادي وجود دارد و آن هدف رضايت مشتري است.
مشتري كسي است كه سازمان مايل است با ارزشهايي كه ميآفريند بر رفتار وي تأثير گذارد.
امروزه ارزشآفريني براي مشتري در جهت تأثيرگذاري بر رفتار وي، از اهميت بالايي برخوردار شده است. منظور از ارزش، چيزي است كه شكلي را حل و رفع كند و نيازي را برآورده سازد. حيات و بقاي سازمانها، مرهون حضور مشتريان است. لذا آنها نميتوانند نسبت به انتظارات مشتريان و خواستههاي آنان بيتفاوت باشند. خريداران محصولات و خدمات كه بيرون از سازمان هستند، بعنوان مشتريان خارجي سازمان تلقي و در مقابل اين مشتريان، هر سازماني داراي مشتريان داخلي بوده كه از اهميت خاصي برخوردار هستند. زيرا در فرايندي كه براي مشتريان خارجي ارزش ايجاد ميشود، كاركنان نقش اصلي ايفا ميكنند. هرفردي داخل سازمان مشتري است و او نيز به نوبه خود مشترياني دارد. چنانچه بروندادي كه بين كاركنان يك سازمان مبادله ميشود در جهت رضايتمندي كاركنان نباشد، اين سازمان قادر به تأمين نيازهاي مشتريان بيروني نخواهد بود(قاسمي، 1384، 5) .
براي نشان دادن اهميت مشتري و ضرورت حفظ او، با توجه به نكات زير ضروري به نظر ميرسد.
ـ هزينه جذب يك مشتري جديد بين 5 تا 11 برابر نگهداري يك مشتري قديم است.
ـ براي افزايش 2 درصدي مشتري، بايد 10 درصد هزينه كرد.
ـ ضرر و زيان از دست دادن يك مشتري، در حكم فرار 100 مشتري ديگر است.
ـ رضايت مشتري، پيششرط تمام موفقيتهاي بعدي شركتهاست.
ـ رضايت مشتري مهمترين اولويت مديريتي در مقابل اهداف ديگري چون سودآوري، سهم بيشتر بازار، توسعه محصول و ... ميباشد.
ـ ارزشمندترين دارايي هر سازمان، اعتماد و اطمينان مشتريان است.
ـ انتخاب مشتري دائمي و وفادار، تنها شرط بقاي دائمي و استمرار فعاليتهاي كارآمد هر شركتي است.
ـ مديران ارشد بايد شخصاً الگوي پايبندي در قبال رضايت مشتري باشند.
ـ براي جلب اعتماد مشتريان، كمتر از توان خود قول بدهيد و بيشتر از قولي كه دادهايد عمل كنيد.
ـ معادل 98 درصد مشتريان ناراضي، بدون شكايت به سمت رقبا ميروند.
ـ احتمال اينكه مشتريان كاملاً راضي مجدداً از شركت شما خريد كنند، شش برابر مشتريان فقط راضي است.
ـ گوش دادن به شكايت مشتري 90 درصد كار است و حل كردن آن 7 درصد و پيگيري براي اطلاع از راضي شدن مشتري هم 3 درصد ديگر است(صمدي، 1384، 19-21) .
فهرست مطالب
رضايت مشتري
تعريف مشتري
اهميت مشتري
رضايت مشتري
وفاداري رضايت مشتري
فرايند جلب رضايت مشتري
سازمان و مشتري
عوامل مؤثر بر افزايش رضايت مشتريان
رضايت مشتري و نظريههاي مربوط به آن
مدلهاي اصلي اندازهگيري رضايت مشتريان
اندازهگيري رضايتمندي مشتري (CSm)
اندازهگيري رضايتمندي مشتريان فورنل (ECSI, ACSI)
مدل درختي
مدل كانو
مدل اندازهگيري رضايت مشتري در امريكا
مدل اندازهگيري رضايت مشتري در اروپا
مدل شاخصهاي رضايت مشتري
مدل اي. سي. اس. آي
مدل سروكوال
دلايل مطالعه و سنجش رضايت مشتري
نيازها و خواستههاي اصلي مشتريان بانك
پيامد و اثرات افزايش رضايت مشتري
اهميت ارزيابي رضايت مشتريان از خدمات بانكي
شكلهاي ابراز نارضايتي مشتريان نسبت به خدمات بانك و پيامدهاي احتمالي
برنامه ارائه خدمات مطلوب مشتريان
پيشينه تحقيق
منابع
مبلغ قابل پرداخت 15,428 تومان
برچسب های مهم
عنوان کتاب: هیچ دوستی به جز کوهستان نویسنده: بهروز بوچانی گوینده: نوید محمدزاده فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 195 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 38 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: «بهروز بوچانی» با انتشار کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» ... ...
مجموعه حاضر پکیجی کامل برای تحلیل و نحوه کارایی سیستم چراغ دنده عقب پژو 206 است. این مجموعه در سه بخش زیر اطلاعات را دسته بندی نموده است: کتاب ها و منابع کامل مورد نیاز برای خواندن نقشه های الکتریکی نقشه کامل همه نقشه های الکتریکی برق خودرو پژو 206 فایل صوتی 10 دقیقه ... ...
استفاده ازآنالو در آموزش شیمی ...
آشنایی با روشهای تولید انتقال و توزیع برق در مهندسی برق ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای جنس فلز پایه و قطعه کار ...
استفاده از فشارهای بالای هیدرو استاتیک بر روی مخمر و درصنایع غذایی ...
استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت بهسازی و تقویت سازه ها ...
آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت ...
استفاده از ماشین بردار پشتیبان (SVM)برای تشخیص گوینده ...
آشنایی با اثرات زیست محیطی طرح های آب و خاک و توسعه پایدارمحیط زیست 2 ...
آشنايي با اصول انتخاب الکترود بر مبنای ...
آشنایی با بهره برداری از سپریتور روغن ...
آشنایی با بیماری های قارچی درختان و میوه ها ...
آشنایی با المانهای ساندویچ پانل ...
آشنائي با تاريخچه توجه سيستماتيك به ايمني و بهداشت حرفه اي ...
آشنايی با نرم افزار Expert Choice جهت تصميم گيری های چند گزينه ايی ...
آشنايي با تاير و استفاده بهينه از آن ...
توضیحات : پاورپوینت درس نهم عربی متن هایی درباره بهداشت (نُصوصٌ حَوْلَ الصِّحَّةِ) در 23 اسلاید همراه با حل تمارین و ترجمه درس منطبق با کتاب درسی عربی نهم شامل دوفایل : یک فایل پی دی اف و یک فایل pptx قابل ویرایش فهرست مطالب : کلمات جدید متن و ترجمه متن اصلی ... ...
نام کتاب : حکایت آنکه دلسرد نشد نویسنده : مارک فیشر مترجم : بیژن پایدار فرمت : pdf ... ...
حجم فایل : 1.9 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 عنوان دوره: شناسايي و ارزيابي جنبه هاي زيست محيطي/ريسك هاي ايمني و بهداشتي فهرست مروری بر تعاریفآشنایی با فرآیند شناسایی و ارزیابی ریسکآشنایی با متدهای ارزیابی و تشریح روش FMEAکارگاه عملي 1 - خطر ( Hazard ) ... ...