اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند و پاسخ مصرف کننده
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 60
برند قرنهاست كه در اطراف ما به عنوان وسیلهای برای تشخیص كالاهای یك تولیدكننده از تولیدكننده دیگر وجود دارد. كلمه برند ریشه در كلمه اسكاندیناوی برندر[1] دارد. در واقع در آن زمان برند وسیلهای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب میآمد؛ و صاحبان حیوانات با سوزاندن تن آنها به شكل یك علامت ویژه، آنها را علامتگذاری میكردند؛ در واقع این نشانه ها اولین شكلهای دیداری برند را تشكیل میدادند (بلاکت[2]، 2003).گفته میشود که کلمه برند[3] زندگیاش را به عنوان اسم در زمان نوردیکهای باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. هزاران سال قبل کشتی سازان وایکینگ کشتیهایی را که میساختند نام گذاری میکردند (کومبر[4]، 2002، 18). نامگذاری همچنین در زمانهای قبل برای علامتگذاری احشام به منظور اظهار مالکیت آنها استفاده میشده است. آنها طرح هایی را بر روی پوست حیوانات داغ میکردند (مونیز [5]، 2000، 133). در حال حاضر نیز یکی از معانی برند در دیکشنری آکسفورد، داغ نهادن میباشد. اینگونه استعمال از نام و نشان تجاری (برند) شبیه چیزی بود که اکنون ما آنرا علامت تجاری[6] مینامیم. این داغ نهادن به زودی تبدیل به سمبولی به مالکیت شد، چرا که خریداران احشام عاقبت به نام و نشان به عنوان اطمینان از کیفیت نگاه میکردند. این علایم، خصیصهها و شهرت صاحبان احشام را انتقال میداد (کومبر، 200، 18).
سفالگران مصری و سوری نیز برای شناسایی آجر و کوزه های خود از نام و نشان استفاده میکردند، برای مثال یک سفالگر از طریق گذاشتن اثر انگشت خود یا هر نشانه دیگری به روی گل رس در انتهای ظرف ساخته شده محصول خود را نشانه گذاری می کرد (رابرتس[7] ، 2004، 25). در زمان روم باستان صنعت گران محصولات خود را امضا و یا به هر طریق دیگر علامتگذاری میکردند تا مشتریان بتوانند آنها را شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولی را که قبلاً انتخاب کرده و از آن رضایت داشتند، مجددًا خریداری کنند. بنابراین کارکرد واقعی برنددر قرون وسطی برای آنان به عنوان یک عامل تسهیل کننده انتخاب بود (بیکر[8] ،1999، 376). عملکرد و شهرت بازرگانان و مشتریان راضی، کیفیت کالا را تضمین میکرد. کلیسا هم برای تایید دو شکل از دارایی های معنوی که یکی محصول و طراحی آن، و دیگری شهرت تولید کننده یا فروشنده محصول بود، دو دادگاه برای برخورد با مشکلاتی که از دو شکل دارایی های معنوی به وجود می آمد تشکیل می داد و حق برخورد با خدشه دار کردن شهرت را برای خود محفوظ نگه میداشت. در واقع خدشه دار کردن شهرت تجاری فرد یک گناه محسوب می شد (کومبر، 2002، 19). تنها در نیمه دوم قرن 19 میلادی بود که استفاده از برند به عنوان وسیله پیشرفته بازاریابی تکامل پیدا کرد. انقلاب صنعتی و سیستمهای جدید ارتباطی این امکان را برای شرکتها به وجود آورد تا برند خود را در مناطق گسترده تری تبلیغ کنند (مونیز، 2000، 134).
در اواخر قرن 19 کامیون ها، در حالیکه مملو از انواع مختلف و شناخته شده دارو بودند به حومه شهرهای آمریکا حرکت کردند. این داروها اگرچه محتویات نسبتاً یکسان داشتند، اما نقش آنها در موفقیت نامهای تجاری غیرقابل اغماض است. به تدریج برندها به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی جهشی بزرگ را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه تجربه کردند. فرآیند تولید و بسته بندی بهبود یافت و تبلیغات بسیار زیاد شد. تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد. اما با وجود این که برند گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکتها مسئولیت آن را به عهده داشتند (کومبر، 2002، 20). تا همین اواخر هم (حدود دهه 1940) برند غالباً برای تشخیص دادن محصول A از Bاستفاده میشد. در دوره بعد از جنگ جهانی اول برندها در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند؛ تبلیغات به طور روزافزون افزایش یافت و برندها با موفقیت خلق شدند. در این دوره مصرفکنندگان فورد را میخواستند نه وسیله حمل و نقل موتوری. آنها بیشتر از سیرز[9] خرید میکردند تا جاهای دیگر. کمکم شرکتها شروع کردند به تملک تعدادی از برندها که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند و جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش از یکدیگر به شدت تشویق میشد.هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت جدا کار کنند تا مشکلات همراه آنها دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کاری که برای آن استخدام شدهاند تمرکز کنند. در آن زمان جنرال موتورز[10] متشکل از شرکتهایی بود که هشت مدل از خودروهای آنها با هم و نیز با فورد رقابت میکردند. مدیر جنرال موتورز تصمیم گرفت مدل ها را به چهار مدل[11] کاهش دهد، و هر یک را متمرکز بر روی بخش خاصی از بازار کند. اما فورد همچنان معتقد به جدایی وظایف و تولید انبوه یک مدل بود. در سال 1925، این شرکت با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. حالا همه میدانستند کسی که سوار بر پونتیاک است چه شخصیتی دارد (کومبر، 2002، 20).
[1] Brander
[2] Blackett
[3] Brand
[4] Coomber
[5] Muniz
[6] Trade Mark
[7] Roberts
[8] Baker
[9] Sears
[10] GM: General Motors
[11] Chevrolet, Oldsmobile, Buick, Cadillac
فهرست مطالب
تاریخچه برند
مفهوم برند
اهمیت برند
انواع برند
مدیریت برند
استراتژی های برند
نقشهای برند
ارزش ویژه برند
عناصر سازنده ارزش ویژه برند
ابعاد ارزش ویژه برند
آگاهی از برند
کیفیت ادارک شده از برند
وفاداری به برند
تداعی گرهای برند
رویکردها و دیدگاههای پیرامون سنجش ارزش ویژه برند
دیدگاه مبتنی بر مشتری
دیدگاه مالی
دیدگاه ترکیبی یا جامع
مفهوم رفتار مصرفکننده
الگوی رفتار مصرفکننده
دیدگاههای مختلف در مورد تصمیمگیرندۀ خرید
انسان اقتصادی
انسان منفعل
انسان شناختگرا
انسان احساسی
دیدگاههای تصمیمگیری مصرفکننده
دیدگاه پردازش اطلاعات
دیدگاه تجربی
دیدگاه تأثیر رفتاری
فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده
تأثیر ارزش ویژه برند بر رفتار و پاسخ های مصرفکننده
خلق ارزش بوسیله آگاهی از برند
خلق ارزش به وسیله کیفیت ادراک شده
ابعاد کیفیت درک شده
خلق ارزش بوسیله وفاداری نسبت به برند
رویکردهای رفتاری نسبت به وفاداری به برند
سنجههای نگرش وفاداری به برند
وفاداری، خرید جبری و حساسیت به برند
هرم وفاداری
ارزش استراتژیک یک پایگاه مشتری
خلق ارزش بوسیله تداعی، تصویر و جایگاه برند
نقش تداعیها و جایگاهها
انواع تداعی ها
گسترش دامنه (تعمیم) برند
برند و فرآیند خرید مصرفکنندگان
آثار ارزش ویژه برند بر رفتار مصرفکننده و پاسخ های مصرفکننده
پیشینه پژوهش
منابع
مبلغ قابل پرداخت 15,428 تومان
برچسب های مهم
طرح جابر مار طرح جابر مار مناسب برای پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...
این فایل صوتی حاوی 30 دقیقه درام زنی(طبل شمنی) است که توسط مایکل هارنر فقید جهت سفر به جهان زیرین طراحی شده و شامل دو فایل صوتی برای مدیتیشن، تمرکز ذهن، بهبود ذهنی و جسمی برپایه موسیقی شمنی است. ... ...
√جدید ترین آپدیت فروردین ماه 1404 بسم الله الرحمن الرحیم **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...
مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...
پکیجی از 4 پاورپوینت ارائه وبا (ویبریو کلرا) در 8و15و16و17 صفحه با بهترین کیفیت ... ...
طرح جابر لاکپشت طرح جابر لاکپشت مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما. بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...
حجم فایل : 204.7 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 1 نام درس: حقوق اساسي تعداد واحد: 2 واحدمنبع: حقوق اساسي (رشته مديريت) تالیف: دكتر ارسلان ثابت سعيدي 2 اهداف کلی آشنايي دانشجويان با تعريف حقوق، رشته هاي حقوق، كليات مربوط به حقوق اساسي و قانون اساسي جمهوري ... ...
دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران) لطفا جهت دانلود فایل لایه باز با کیفیت اصلی عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط ... ...
حجم فایل : 184.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 سوء رفتار در خانواده سوء رفتار در خانواده Abuse سوء رفتار یعنی انجام یا مسامحه در انجام هر عملی که منجر به صدمه رساندن به فرد و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد. بنابراین سهل انگاری ، بهره برداری ، پرخاشگری ، عمل ... ...
حجم فایل : 698.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 17 بنام خدا اسرار علمی وضو جهت شستشوی دست ها تعریف وضو حکمت های وضو از دیدگاه علم بهداشت بهداشت جسمی بهداشت روانی اعجاز علمی قرآن کریم در چگونگی وضو ساختن وضو از نظر نوروفیزیولوژی سیستم عصبی انسان آدمک حسّی و ... ...
امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93 قالب: Pdf ... ...
طرح جابر سیگار طرح جابر سیگار، یک پروژه علمی تحقیقاتی است که تقریبا از سال 1394 در مدارس ابتدایی پایه اول تا ششم انجام میگیرد. نام این طرح برگرفته از اسم دانشمند مشهور ایرانی ، جابر بن حیان،که ملقب به پدر علم شیمی می باشد. گرچه والدین بسیاری از دانش آموزان با این طرح آشنا ... ...
قسمتی از متن......... منابع آلودگی هوا منابع آلودگی طبیعی: بدون دخالت مستقیم بشر باعث آلودگی هوا میشوند طوفان، گرد و غبار صحرا، آتش سوزيهای خودبخود جنگلها، اقيانوسها، فعاليت آتشفشانها منابع آلودگی مصنوعی: منابعی که با دخالت انسان باعث پخش آلاینده ها در هوا می شوند ... ...
حجم فایل : 32.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 بسمه تعالیاخلاق حرفه ای در ورزش مقدمه علت بعثت پیامبر ختمی مرتبت (ص) در کلام آن حضرت تکمیل اخلاق ذکر شده است. رعایت موازین اخلاقی در ورزش خاستگاه ملی و جهانی دارد.فلسفه اخلاق به دو دسته تقسیم میشوند: فرااخلاق و ... ...
حجم فایل : 1.5 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 20 بنام خدا ریاضی سوم دبستان خاصیت های ضرب هر عددی که در عدد یک ضرب شود ، حاصل همان عدد خواهد شد ( عضو بی اثر ) خاصیت 1 با جابجا شدن دو عدد حاصل ضرب تغییر نمی کند ( خاصیت جابجایی ) خاصیت 2 در ضرب چند عدد می ... ...
حجم فایل : 2.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 56 بنام خدا 1 برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر 2 اماكن پرخطر عوامل زنجيره اي موثر در مبارزه با يك عفونت مخزن منبع راهورود رفتارپرخطر مقاومتميزبان راهانتقال 3 مخزن 4 مخزن انسان حیوان مبتلا ناقل مبتلا ناقل طبیعت ... ...
حجم فایل : 1.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 نقد و بررسی سکولاریسم نقد و بررسی سکولاریسم مفهوم سکولاریسم واژة سكولار «Secular» از «Seculum» ـ بهمعناى قرن و سده ـ گرفته شده است .در لغت بهمعناي دنيوي، عرفي، زميني و يا آنچه متعلق به دنيا است، اطلاق ... ...
طرح جابر اوریگامی طرح جابر اوریگامی مناسب برای پایه چهارم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...
حجم فایل : 4.2 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 190 بنام خدا 1 2 شبکه های کامپیوتری 3 نحوه ارزیابی تحقیق 3 نمرهتمرین 2 نمرهامتحان پایان ترم 15 نمرهبارم ها قطعی نیستند. آمادگی برای کوییز در هر جلسه.موضوع تحقیق باید اعلام شود.تا آخر خرداد برای تحقیق فرصت ... ...
وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...
مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت نوع فایل: PowerPoint تعداد اسلاید (ها): 18 چکیده: محصولات توليد شده 1. ماتريس فن آوري- محصول/خدمت 2. تحليل STEEP V 3. تحليل SWOT 4. پيش نويس چشم انداز ماتريس فن آوری-محصول/خدمت پانل مديريت، سياست گذاري و اقتصاد ... ...
قسمتی از متن...... مقدمه فرستنده های رادیویی از جمله دستگاه هایی است که کاربرد فراوان دارند. این فرستنده ها در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند. در ابعاد کوچک در گیرنده و فرستنده پلیس و کوهنوردی استفاده می شوند. در ابعاد بزرگ در فرستنده های AM و FM و تلویزیون به کار می ... ...