فروشگاه جامع پروژه های دانشجویی

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 263
  • بازدید دیروز : 1164
  • بازدید کل : 8994850

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند و پاسخ مصرف کننده


عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند و پاسخ مصرف کننده

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 60

 

برند قرن­هاست كه در اطراف ما به عنوان وسیله­ای برای تشخیص كالاهای یك تولیدكننده از تولیدكننده دیگر وجود دارد. كلمه برند ریشه در كلمه اسكاندیناوی برندر[1] دارد. در واقع در آن زمان برند وسیله­ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می­آمد؛ و صاحبان حیوانات با سوزاندن تن آنها به شكل یك علامت ویژه، آنها را علامت­گذاری می­كردند؛ در واقع این نشانه ها اولین شكل­های دیداری برند را تشكیل می­دادند (بلاکت[2]، 2003).گفته می­شود که کلمه برند[3] زندگی­اش را به عنوان اسم در زمان نوردیک­های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. هزاران سال قبل کشتی سازان وایکینگ کشتی­هایی را که می­ساختند نام گذاری می­کردند (کومبر[4]، 2002، 18). نام­گذاری همچنین در زمان­های قبل برای علامت­گذاری احشام به منظور اظهار مالکیت آنها استفاده می­شده است. آنها طرح هایی را بر روی پوست حیوانات داغ می­کردند (مونیز [5]، 2000، 133). در حال حاضر نیز یکی از معانی برند در دیکشنری آکسفورد، داغ نهادن می­باشد. اینگونه استعمال از نام و نشان تجاری (برند) شبیه چیزی بود که اکنون ما آنرا علامت تجاری[6] می­نامیم. این داغ نهادن به زودی تبدیل به سمبولی به مالکیت شد، چرا که خریداران احشام عاقبت به نام و نشان به عنوان اطمینان از کیفیت نگاه می­کردند. این علایم، خصیصه­ها و شهرت صاحبان احشام را انتقال می­داد (کومبر، 200، 18).

سفالگران مصری و سوری نیز برای شناسایی آجر و کوزه های خود از نام و نشان استفاده می­کردند، برای مثال یک سفالگر از طریق گذاشتن اثر انگشت خود یا هر نشانه دیگری به روی گل رس در انتهای ظرف ساخته شده محصول خود را نشانه گذاری می کرد (رابرتس[7] ، 2004، 25). در زمان روم باستان صنعت گران محصولات خود را امضا و یا به هر طریق دیگر علامت­گذاری می­کردند تا مشتریان بتوانند آنها را شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولی را که قبلاً انتخاب کرده و از آن رضایت داشتند، مجددًا خریداری کنند. بنابراین کارکرد واقعی برنددر قرون وسطی برای آنان به عنوان یک عامل تسهیل کننده انتخاب بود (بیکر[8] ،1999، 376). عملکرد و شهرت بازرگانان و مشتریان راضی، کیفیت کالا را تضمین می­کرد. کلیسا هم برای تایید دو شکل از دارایی های معنوی که یکی محصول و طراحی آن، و دیگری شهرت تولید کننده یا فروشنده محصول بود، دو دادگاه برای برخورد با مشکلاتی که از دو شکل دارایی های معنوی به وجود می آمد تشکیل می داد و حق برخورد با خدشه دار کردن شهرت را برای خود محفوظ نگه می­داشت. در واقع خدشه دار کردن شهرت تجاری فرد یک گناه محسوب می شد (کومبر، 2002، 19). تنها در نیمه دوم قرن 19 میلادی بود که استفاده از برند به عنوان وسیله پیشرفته بازاریابی تکامل پیدا کرد. انقلاب صنعتی و سیستم­های جدید ارتباطی این امکان را برای شرکت­ها به وجود آورد تا برند خود را در مناطق گسترده تری تبلیغ کنند (مونیز، 2000، 134).

در اواخر قرن 19 کامیون ها، در حالیکه مملو از انواع مختلف و شناخته شده دارو بودند به حومه شهرهای آمریکا حرکت کردند. این داروها اگرچه محتویات نسبتاً یکسان داشتند، اما نقش آنها در موفقیت نام­های تجاری غیرقابل اغماض است. به تدریج برندها به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی جهشی بزرگ را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه تجربه کردند. فرآیند تولید و بسته بندی بهبود یافت و تبلیغات بسیار زیاد شد. تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد. اما با وجود این که برند گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکتها مسئولیت آن را به عهده داشتند (کومبر، 2002، 20). تا همین اواخر هم (حدود دهه 1940) برند غالباً برای تشخیص دادن محصول A از Bاستفاده می­شد. در دوره بعد از جنگ جهانی اول برندها در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند؛ تبلیغات به طور روزافزون افزایش یافت و برندها با موفقیت خلق شدند. در این دوره مصرف­کنندگان فورد را می­خواستند نه وسیله حمل و نقل موتوری. آنها بیشتر از سیرز[9] خرید می­کردند تا جاهای دیگر. کم­کم شرکت­ها شروع کردند به تملک تعدادی از برندها که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند و جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش از یکدیگر به شدت تشویق می­شد.هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت جدا کار کنند تا مشکلات همراه آن­ها دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کاری که برای آن استخدام شده­اند تمرکز کنند. در آن زمان جنرال موتورز[10] متشکل از شرکت­هایی بود که هشت مدل از خودروهای آنها با هم و نیز با فورد رقابت می­کردند. مدیر جنرال موتورز تصمیم گرفت مدل ها را به چهار مدل[11] کاهش دهد، و هر یک را متمرکز بر روی بخش خاصی از بازار کند. اما فورد همچنان معتقد به جدایی وظایف و تولید انبوه یک مدل بود. در سال 1925، این شرکت با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدل­ها، شرکت فورد را به زیر کشید. حالا همه می­دانستند کسی که سوار بر پونتیاک است چه شخصیتی دارد (کومبر، 2002، 20).

 

[1] Brander

[2] Blackett

[3] Brand

[4] Coomber

[5] Muniz

[6] Trade Mark

[7] Roberts

[8] Baker

[9] Sears

[10] GM: General Motors

[11] Chevrolet, Oldsmobile, Buick, Cadillac

فهرست مطالب

تاریخچه برند

مفهوم برند

اهمیت برند

انواع برند

مدیریت برند

استراتژی های برند

نقش­های برند

ارزش ویژه برند

عناصر سازنده ارزش ویژه برند

ابعاد ارزش ویژه برند

آگاهی از برند

کیفیت ادارک شده از برند

وفاداری به برند

تداعی گرهای برند

رویکردها و دیدگاه­های پیرامون سنجش ارزش ویژه برند

دیدگاه مبتنی بر مشتری

دیدگاه مالی

دیدگاه ترکیبی یا جامع

مفهوم رفتار مصرف­کننده

الگوی رفتار مصرف­کننده

دیدگاههای مختلف در مورد تصمیم­گیرندۀ خرید

انسان اقتصادی

انسان منفعل

انسان شناخت­گرا

انسان احساسی

دیدگاه­های تصمیم­گیری مصرف­کننده

دیدگاه پردازش اطلاعات

دیدگاه تجربی

دیدگاه تأثیر رفتاری

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

تأثیر ارزش ویژه برند بر رفتار و پاسخ های مصرف­کننده

خلق ارزش بوسیله آگاهی از برند

خلق ارزش به وسیله کیفیت ادراک شده

ابعاد کیفیت درک شده

خلق ارزش بوسیله وفاداری نسبت به برند

رویکرد­های رفتاری نسبت به وفاداری به برند

سنجه­های نگرش وفاداری به برند

وفاداری، خرید جبری و حساسیت به برند

هرم وفاداری

ارزش استراتژیک یک پایگاه مشتری

خلق ارزش بوسیله تداعی، تصویر و جایگاه برند

نقش تداعی­ها و جایگاه­ها

انواع تداعی ها

گسترش دامنه (تعمیم) برند

برند و فرآیند خرید مصرف­کنندگان

آثار ارزش ویژه برند بر رفتار مصرف­کننده و پاسخ های مصرف­کننده

پیشینه پژوهش

منابع


مبلغ قابل پرداخت 15,428 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 218

برچسب های مهم

طرح جابر مار

طرح جابر مار

طرح جابر مار طرح جابر مار مناسب برای پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...

دریافت فایل : طرح جابر مار
درام زنی شمنی برای سفر به جهان زیرین

درام زنی شمنی برای سفر به جهان زیرین

این فایل صوتی حاوی 30 دقیقه درام زنی(طبل شمنی) است که توسط مایکل هارنر فقید جهت سفر به جهان زیرین طراحی شده و شامل دو فایل صوتی برای مدیتیشن، تمرکز ذهن، بهبود ذهنی و جسمی برپایه موسیقی شمنی است. ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی تضمینی و( تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی تضمینی و( تست شده)

√جدید ترین آپدیت فروردین ماه 1404 بسم الله الرحمن الرحیم  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

دانلود مجموعه سورس ربات های تلگرامی (php) به صورت

دانلود مجموعه سورس ربات های تلگرامی (php) به صورت

مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php  سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...

پاورپوینت وبا (ویبریو کلرا)

پاورپوینت وبا (ویبریو کلرا)

پکیجی از 4 پاورپوینت ارائه وبا (ویبریو کلرا) در 8و15و16و17 صفحه با بهترین کیفیت ... ...

طرح جابر لاک پشت

طرح جابر لاک پشت

طرح جابر لاکپشت طرح جابر لاکپشت مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما. بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر لاک پشت
حقوق اساسي  رشته مديريت

حقوق اساسي رشته مديريت

حجم فایل : 204.7 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 1 نام درس: حقوق اساسي تعداد واحد: 2 واحدمنبع: حقوق اساسي (رشته مديريت) تالیف: دكتر ارسلان ثابت سعيدي 2 اهداف کلی آشنايي دانشجويان با تعريف حقوق، رشته هاي حقوق، كليات مربوط به حقوق اساسي و قانون اساسي جمهوري ... ...

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران)

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران)

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران) لطفا جهت دانلود فایل لایه باز با کیفیت اصلی عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط ... ...

سوء رفتار در خانواده

سوء رفتار در خانواده

حجم فایل : 184.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 سوء رفتار در خانواده سوء رفتار در خانواده Abuse سوء رفتار یعنی انجام یا مسامحه در انجام هر عملی که منجر به صدمه رساندن به فرد و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد. بنابراین سهل انگاری ، بهره برداری ، پرخاشگری ، عمل ... ...

دریافت فایل : سوء رفتار در خانواده
اسرار علمی وضو

اسرار علمی وضو

حجم فایل : 698.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 17 بنام خدا اسرار علمی وضو جهت شستشوی دست ها تعریف وضو حکمت های وضو از دیدگاه علم بهداشت بهداشت جسمی بهداشت روانی اعجاز علمی قرآن کریم در چگونگی وضو ساختن وضو از نظر نوروفیزیولوژی سیستم عصبی انسان آدمک حسّی و ... ...

دریافت فایل : اسرار علمی وضو
امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93 قالب: Pdf ... ...

طرح جابر سیگار

طرح جابر سیگار

طرح جابر سیگار طرح جابر سیگار، یک پروژه علمی تحقیقاتی است که تقریبا از سال 1394 در مدارس ابتدایی پایه اول تا ششم انجام میگیرد. نام این طرح برگرفته از اسم دانشمند مشهور ایرانی ، جابر بن حیان،که ملقب به پدر علم شیمی می باشد. گرچه والدین بسیاری از دانش آموزان با این طرح آشنا ... ...

دریافت فایل : طرح جابر سیگار
دانلود پاورپوینت  تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا  و گازهای گلخانه ای

دانلود پاورپوینت تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا و گازهای گلخانه ای

  قسمتی از متن.........   منابع آلودگی هوا منابع آلودگی طبیعی: بدون دخالت مستقیم بشر باعث آلودگی هوا میشوند طوفان، گرد و غبار صحرا، آتش سوزيهای خودبخود جنگلها، اقيانوسها، فعاليت آتشفشانها منابع آلودگی مصنوعی: منابعی که با دخالت انسان باعث پخش آلاینده ها در هوا می شوند ... ...

اخلاق حرفه ای در ورزش

اخلاق حرفه ای در ورزش

حجم فایل : 32.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 بسمه تعالیاخلاق حرفه ای در ورزش مقدمه علت بعثت پیامبر ختمی مرتبت (ص) در کلام آن حضرت تکمیل اخلاق ذکر شده است. رعایت موازین اخلاقی در ورزش خاستگاه ملی و جهانی دارد.فلسفه اخلاق به دو دسته تقسیم میشوند: فرااخلاق و ... ...

ریاضی سوم خاصیت های ضرب

ریاضی سوم خاصیت های ضرب

حجم فایل : 1.5 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 20 بنام خدا ریاضی سوم دبستان خاصیت های ضرب هر عددی که در عدد یک ضرب شود ، حاصل همان عدد خواهد شد ( عضو بی اثر ) خاصیت 1 با جابجا شدن دو عدد حاصل ضرب تغییر نمی کند ( خاصیت جابجایی ) خاصیت 2 در ضرب چند عدد می ... ...

برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر

برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر

حجم فایل : 2.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 56 بنام خدا 1 برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر 2 اماكن پرخطر عوامل زنجيره اي موثر در مبارزه با يك عفونت مخزن منبع راهورود رفتارپرخطر مقاومتميزبان راهانتقال 3 مخزن 4 مخزن انسان حیوان مبتلا ناقل مبتلا ناقل طبیعت ... ...

نقد و بررسی سکولاریسم

نقد و بررسی سکولاریسم

حجم فایل : 1.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 نقد و بررسی سکولاریسم نقد و بررسی سکولاریسم مفهوم سکولاریسم واژة سكولار «Secular» از «Seculum» ـ به‌معناى قرن و سده ـ گرفته شده است .در لغت به‌معناي دنيوي، عرفي، زميني و يا آنچه متعلق به دنيا است، اطلاق ... ...

طرح جابر اوریگامی

طرح جابر اوریگامی

طرح جابر اوریگامی طرح جابر اوریگامی مناسب برای پایه چهارم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر اوریگامی
1شبکه های کامپیوتری

1شبکه های کامپیوتری

حجم فایل : 4.2 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 190 بنام خدا 1 2 شبکه های کامپیوتری 3 نحوه ارزیابی تحقیق 3 نمرهتمرین 2 نمرهامتحان پایان ترم 15 نمرهبارم ها قطعی نیستند. آمادگی برای کوییز در هر جلسه.موضوع تحقیق باید اعلام شود.تا آخر خرداد برای تحقیق فرصت ... ...

دریافت فایل : 1شبکه های کامپیوتری
وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام

وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام

وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

دانلود پاورپوینت مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت

دانلود پاورپوینت مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت

مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت   نوع فایل: PowerPoint تعداد اسلاید (ها): 18   چکیده: محصولات توليد شده 1. ماتريس فن آوري- محصول/خدمت 2. تحليل STEEP V 3. تحليل SWOT 4. پيش نويس چشم انداز ماتريس فن آوری-محصول/خدمت پانل مديريت، سياست گذاري و اقتصاد ... ...

دانلود پاورپوینت  فرستنده های رادیویی

دانلود پاورپوینت فرستنده های رادیویی

قسمتی از متن......   مقدمه فرستنده های رادیویی از جمله دستگاه هایی است که کاربرد فراوان دارند. این فرستنده ها در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند. در ابعاد کوچک در گیرنده و فرستنده پلیس و کوهنوردی استفاده می شوند. در ابعاد بزرگ در فرستنده های AM و FM و تلویزیون به کار می ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما