فروشگاه جامع پروژه های دانشجویی

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 712
  • بازدید دیروز : 938
  • بازدید کل : 8996237

بررسي آموزش مهارتهاي مديريت بر استرس و نحوه مقابله با استرس در دانش آموزان نوجوان


بررسي آموزش مهارتهاي مديريت بر استرس و نحوه مقابله با استرس در دانش آموزان نوجوان

عنوان تحقیق: بررسي آموزش مهارتهاي مديريت بر استرس و نحوه مقابله با استرس در دانش آموزان نوجوان 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 248

شرح مختصر:

نوجواني دوره اي بين كودكي و بزرگسالي است كه او را با زنجيره اي از موانع تحولي و چالش هاي عديده اي روبرو مي‌سازد. درابتدا تكاليف طبيعي همچون تحول هويت و دستيابي به استقلال و سازگاري با همسالان وجود دارد. مرحله دوم گذر از كودكي به بزرگسالي است كه باتغييرات فيزيولوژيكي در بدن و تحول شناختي مشخص مي‌شود. اين مرحله زماني است كه فرد نيازمند انجام نقش هاي اجتماعي در رابطه با همسالان و افرادي از جنس مخالف، انجام تكاليف مدرسه وتصميم گيريهايي در رابطه با شغل مي‌باشد (فرايدنبرگ[1]،1997). از آنجا كه تغييرات و وجود تكاليف متفاوت نوجوان رادر معرض استرس عديده اي قرار مي دهد، لزوم واهميت سازگاري و كنار آمدن با اين استرس ها در اين دوره نمايان مي‌گردد. با توجه به اين مقدمه اندكي به راهبردها و مهارتهاي كنار آيي مي پردازيم. كنار آمدن، متشكل از پاسخهايي (افكار، احساسات واعمالي ) است كه فرد در برخورد با موقعيت هاي مشكل داري كه درزندگي روزمره و در شرايط خاص با آنها مواجه مي‌شود، بكار مي‌گيرد. گاهي اوقات مشكلات حل مي شوند و گاه در تلاش فردي براي برخورد با محيط مورد اغماض قرار مي‌گيرند (فرايدنبرگ، 1997).

لازاروس[2] (1984) كنار آمدن را شامل كوششهايي به منظور سازگاري و انطباق با شرايط استرس آور در تلاش در جهت كاهش پيامدهاي منفي ناشي از منبع استرس مي داند.

در زمينه كنار آمدن با استرس[3] ،دو شيوه اصلي كنار آيي وجود دارد. شيوه اول روش متمركز بر مسئله است يعني فرد به استرس به عنوان موضوعي حل شدني و هدف اصلي مي‌نگرد و شيوه دوم روش متمركز بر هيجان است. يعني فرد مشكل را حل نمي‌كند بل سعي در كاهش پيامدهاي هيجاني مشكل دارد. شماري از محققين، افرادي را كه بوسيله كاهش دادن يا اجتناب كردن با استرس كنار آمده اند را با افرادي كه از راهكارهاي بيشتر مقابله اي و يا هوشيارانه نظير جمع آوري اطلاعات و اقدام به عمل استفاده نموده اند، مقايسه كردند (هولاهان[4] و موس[5]، 1987) . در مجموع تحقيقات نشان مي دهد كه شيوه مقابله نسبت به اجتناب راهكار موفق تري است. افرادي كه مستقيما با مشكل مواجه مي‌شوند نه تنها با احتمال بيشتري آن را حل مي‌كنند بلكه براي تحت كنترل درآوردن استرس در آينده بهتر آماده مي‌شوند. در واقع برخي پژوهشها معتقدند، اجتناب مزمن از مشكلات، افراد را در معرض خطر استرس افزوده و شايد مسائل مرتبط با سلامتي قرار دهد (گين[6]، 1995).

مطالعه رود[7]، لونيسون[8] ، تيلسون[9] و سيلي[10] (1990) نشان داد كه كنار آيي مسئله مدار[11] (در جهت حل مسئله) با افسردگي ارتباطي نداشت، اما شيوه ناكار آمد گريز رابطه مثبتي با افسردگي همزمان داشته و نيز با سطوح بالاتر افسردگي در آينده بدنبال رويدادهاي پراسترس كه در طي دو سال بعد رخ داد، همراه بود (گين، 1995).

تفاوتهاي فردي نقش مهمي را در فرايندهاي استرس و كنار آمدن بازي مي‌كنند يكي از اين متغيرها خوش بيني است. خوش بيني[12] رابطه منفي با انكار و فاصله گرفتن از مسئله دارد. خوش‌بيني تمايل به استفاده از كنار آمدن مسئله مدار و پذيرش استرس زندگي به شيوه اي واقعي دارد (كاسيدي[13]، 1999). به عبارت ديگر عامل كليدي كه افرادي كه بطو موثري با مشكلات كنار مي آيند را نسبت به كساني كه ممكن است چنين نباشند متمايز ميكند، سبك اسنادي[14] آنهاست (آبرامسون[15] و همكاران 1978به نقل از كانينگهام[16]، 2001).

اسنادها، نگرش ها ، باورها و ارزيابي‌هايي هستند كه مردم براي توصيف حوادثي كه برايشان اتفاق مي افتد، بكار مي برند. سبك اسنادي كه براي اولين بار در دهه1970 مطرح شد در حقيقت بر مدل درماندگي آموخته شده[17] افسردگي استوار است. اسناد كردن فرايندي منطقي و نظامدار است كه طي آن شخص با ارزيابي دقيق از يكسري اطلاعات ودلايل رفتار ديگران را تفسير مي‌كند. در بعضي موارد ممكن است اسناد صحيح باشد، اما واقعيت اين است كه در بسياري موارد اين ارزيابي ها، با سوگيريهايي همراه است.

در موارد عديده اي، افراد اسنادهاي اشتباه غيرواقعي، دررابطه با حوادث زندگي شان درنظر مي‌گيرند و اين اسنادهاي اشتباه به نوبه خود استرس افزوده ومشكلات روانشناختي متعددي را ايجاد نموده و تداوم مي بخشند. به عنوان مثال فردي كه از پايين بودن عزت نفس رنج مي برد، مشكلات و موقعيت هاي منفي را بطور گسترده اي به دلايل دروني مثل عدم تلاش ياعدم توانايي و حوادث مثبت را به دلايل بيروني مثل خوش شانسي و ساده بودن تكليف نسبت مي‌‌دهد، در حالي كه واقعيت چنين نيست. در حقيقت عزت نفس آنها به يك اسناد اشتباه آغشته شده است. بعبارتي عزت نفس آنها پايين است و هيج چيز حتي موفقيت هاي بزرگ هم نمي‌تواند آنرا بالا ببرد (بارون[18]،1992،به نقل از هيبت الهي, 1373).

معمولا اسنادهاي سببي در سه بخش طبقه بندي مي شوند:

1-دروني بودن در برابر بيروني بودن

2- پايداري در برابر ناپايداري

3- كلي بودن در مقابل خاص بودن

برخي مطالعات نشان داده كه افراده افسرده در مقايسه با افرادعادي بيشتر از اسنادهاي كلي، پايدار و دروني براي رويدادهاي منفي و از اسنادهاي خاص، ناپايدار و بيروني براي رويدادهاي مثبت زندگي شان استفاده مي‌كنند. (ريكلمن[19] و هافمن[20]،1995).

مدل درماندگي آموخته شده اصلاح شده، چنين مي پندارد كه اينگونه افراد براي رويدادهاي بد، عادت به پاسخ دادن با اسنادهاي دروني ، ثابت و فراگير و براي رويدادهاي خوب، اسنادهاي بيروني، موقتي و خاص آن رويداد را دارند.

از بعد نظري بنظر مي رسد كه اسناد علي مقدم برانتخاب راهكارهاي كنار آيي است. در اين صورت انتظار مي رود تغيير سبك اسنادي بايد تغييراتي در شيوة كنار آمدن اثر بگذارد (كانينگهام و همكاران 2002).

بر طبق مدل شي ير[21] و كارور[22] خوش بيني و بدبيني بعنوان انتظار پيامدهاي تعميم يافته مثبت و منفي تعريف مي شوند و باور دارند كه اين دو تعيين كننده هاي مهم سازگاري اند (شي‌يروكارور، 1985). به عبارتي خوش بيني با پيامدهاي روانشناختي مثبت تر و در مقابل بدبيني با پيامدهاي روانشناختي منفي تر رابطه دارد.

در رابطه با سبك هاي كنار آيي نيز شواهد متقاعد كنندهاي وجود دارد كه نشان مي‌دهد سبك هاي كنار آيي پيش بيني كننده هاي مهم رواني هستند. مطالعات روي نوجوانان بطور ثابتي به اين نتيجه رسيده كه حتي در موقعيت هاي غير قابل تغيير ، افسردگي با سبك كنارآيي سازنده يا مسئله مدار رابطه اي معكوس و با سبك كنار آيي اجتنابي يا غير سازنده رابطه مثبتي دارد (گلاي شاو[23] و همكاران 1989، اباتا[24] وموس، 1991، سيفگ و كرنك[25]، 1993، گارمزي[26]، 1993، گانينگهام و واكر[27]، 1999 به نقل از كانينگهام 2002). آنها پيشنهاد كردند كه مداخلات پيشگيرانه آينده بايد با تمركز بيشتر بر كاهش راهكارهاي كنارايي غير انطباقي در مقايسه با هدف معمول تر افزايش كنار آيي مسئله مدار باشد.

فهرست مطالب

فصل اول ۱
مقدمه ۲
۱-۱- بیان مساله ۳
۱-۲- ضرورت و اهمیت تحقیق ۸
۱-۳- اهداف تحقیق ۱۲
۱-۴- فرضیه های پژوهش ۱۳
۱-۵- متغیرهای پژوهش ۱۳
تعریف اصطلاحات ۱۴
۱-۶- تعاریف نظری‌و عملیاتی متغیرها ۱۴
۱-۶-۱- مهارتهای مدیریت بر استرس ۱۴
تعریف عملیاتی ۱۵
۱-۶-۲- سبک کنارآیی اجتنابی ۱۶
تعریف عملیاتی ۱۶
۱-۶-۳- سبک اسناد منفی ۱۷
تعریف عملیاتی ۱۷
۱-۶-۴- سلامت روانی ۱۷
تعریف عملیاتی ۱۸
۱-۶-۵- دانش آموز ۱۸
۱-۶-۶- پایه تحصیلی ۱۸
۱-۶-۷- جنسیت ۱۸
خلاصه ۱۹
فصل دوم ۲۰
مقدمه ۲۱
۲-۱- استرس یا فشارروانی ۲۱
۲-۲- تعریف استرس ۲۲
۲-۳- مدلهای استرس ۲۳
۲-۳-۱- مدل محرک ۲۳
۲-۳-۲- مدل پاسخ ۲۴
۲-۳-۳- مدل تعاملی ۲۹
۲-۴- ارزیابی های شناختی ۳۰
۲-۵- استرس زاهای بالقوه ۳۲
۲-۵-۱- فجایع ( وقایع آسیب زا ) ۳۲
۲-۵-۲- تاثیر وقایع مهم زندگی ۳۳
۲-۵-۳-گرفتاریهای روزانه ۳۴
۲-۶- استرس نوجوانی ۳۷
۲-۶-۱- تأثیر محیط ۴۰
۲-۶-۲- نشانه های استرس در نوجوانی ۴۳
جدول ۲-۱: نشانه های استرس نوجوانی به نقل از فرایدنبرگ ۱۹۹۷ ۴۶
۲-۷- تعریف کنار آمدن ۴۷
۲-۷-۱-کنارآمدن از دیدگاههای مختلف ۴۸
۲-۷-۲- نظریه لازاروس درباره کنارآمدن ۴۹
۲-۷-۳- شیوه های مختلف کنار آیی ۵۱
۲-۷-۴- مقیاس هایی از سیاهه شیوه های کنار آیی ۵۱
۲-۸- عوامل موثر بر استرس و کنارآیی ۵۵
۲-۸-۱- حمایت اجتماعی ۵۵
۲-۸-۲- تفاوتهای فردی ۵۹
۲-۸-۲-۱- شخصیت نوع A 60
۲-۸-۲-۲- اضطراب و روان رنجورخویی ۶۱
۲-۸-۲-۳- سخت رویی ۶۳
۲-۸-۲-۴- خوش بینی در مقابل بدبینی ۶۵
۲-۸-۳- عزت نفس ۶۶
۲-۹- سبک اسناد ۶۸
۲-۹-۱- سبک اسناد خوش بین/ بدبین ۷۱
۲-۹-۲- سبک اسناد و رابطه آن با سلامت و سبک های کنارآیی ۷۲
۲-۱۰- سلامت روان و ابعاد آن ۷۷
۲-۱۰-۱- مفهوم سلامت روان ۸۲
جدول ۲-۲: مفهوم سازی وعملیاتی ابعاد سلامت و روانشناختی و اجتماعی ۸۵
۲-۱۰-۲- بیماری روانی و سلامت روان : مدلت حالت کامل ۸۷
نمودار ۲-۱: بیماری روانی و سلامت روان؛ مدل حالت کامل (همان منبع، ص ۵۰) ۸۸
۲-۱۱- آموزش مهارتهای مدیریت بر استرس ۹۰
۲-۱۱-۱- مقدمه ای بر استرس و کنارآیی ۹۱
۲-۱۱-۲- راهکارهای ذهنی و عقلانی جهت کنارآیی با استرس ۹۴
۲-۱۱-۳- روشهای فیزیکی کنار آمدن با استرس ۹۸
۲-۱۱-۴- مهارتهای مطالعه، آمادگی برای امتحان و مدیریت بر زمان ۱۰۰
۲-۱۱-۵- مهارتهای ارتباطی و میان فردی ۱۰۲
۲-۱۱-۶- تقویت اعتماد به نفس،عزت نفس ومقابله با افسردگی و نگرانی ۱۰۴
۲-۱۱-۶-۱- آموزش مجدد سبک اسناد در افسردگی ۱۰۷
۲-۱۲- مروری بر پژوهشهای پیشین ۱۰۹
تحقیقات انجام شده در ایران ۱۰۹
رابطه سبک های اسناد و شیوه کنار آیی با استرس ۱۱۰
بررسی ها در زمینه شیوه های کنار آیی با استرس ۱۱۲
مروری بر پژوهشهای انجام شده در خارج ۱۱۴
ب) تحقیقات پیرامون راهکارهای کنارآیی: ۱۱۷
خلاصه ۱۲۱
ه – در پایان یافته های پژوهشی درایران و خارج آورده شد. ۱۲۱
فصل سوم ۱۲۲
مقدمه ۱۲۳
۳-۱- جامعه آماری ۱۲۳
۳-۲- نمونه پژوهش ۱۲۳
۳-۳- شیوه نمونه‌گیری ۱۲۳
۳-۴- ابزارهای اندازه‌گیری ۱۲۴
۳-۴-۱- مقیاس کنارآیی نوجوانان ۱۲۵
سبک اول یا حل مشکل کنارآیی بارور ۱۳۰
سبک دوم، مراجعه به دیگران ۱۳۰
سبک سوم، کنار آمدن نابارور (اجتنابی) ۱۳۱
جدول ۳-۱: راهنمای نمره گذاری مقیاس کنارآیی نوجوانان ۱۳۱
نحوه نمره گذاری ۱۳۲
اعتبار و پایایی مقیاس کنارآیی نوجوانان ۱۳۴
۳-۴-۲- مقیاس – R90-SCL 136
توصیف ابعاد ۹ گانه آزمون R – ۹۰ – SCL 139
داشتن این عقیده که بخاطر گناهانی که انجام داده اید باید مجازات شوید ۱۴۷
داشتن این عقیده که عیب و نقص مهم و جدی در بدن شما وجود دارد ۱۴۷
الف- شاخص ضریب ناراحتی (PSDI) 148
ب – علامت شناسی کلی علائم مرضی ( GSI) 149
ج – جمع علائم مرضی (PST) 149
نمره گذاری آزمون – R90-SCL 149
پایایی آزمون – R90-SCL 150
اعتبار آزمون – R90-SCL 151
۳-۴-۳- پرسشنامه اسنادی در کودکان ونوجوانان ۱۵۳
روایی و اعتبار پرسشنامه ۱۵۵
جدول ۳-۲: نمرات پرسشنامه سبک اسنادی کودکان و پرسشنامه افسردگی(۰۰۱/۰) R ** و ۰۵/۰ < P، پایایی و ثبات پرسشنامه CASQ را درمطالعه پیترسون و سلیگمن (۱۹۸۴) نشان می‌دهد. ۱۵۵
جدول ۳-۳: پایایی نمرات پرسشنامه سبک اسنادی در کودکان بوسیله KR20 (هیبت‌ ‌الهی،۱۳۷۳) ۱۵۷
جدول۳-۴: کلید نمره گذاری پرسشنامه سبک اسناد کودکان (CASQ) (فرم ۳۶ سئوالی) موقعیتهای مثبت (Cp) 158
موقعیت های منفی (CN ) 158
مقیاس درونی بودن ۱۵۸
۳-۵- روش اجرای پژوهش ۱۵۹
۳-۶- طرح تحقیق ۱۶۰
۳-۷- روشهای آماری در تحلیل داده ها ۱۶۱
خلاصه ۱۶۳
فصل چهارم ۱۶۴
۴-۱- داده های توصیفی پژوهش ۱۶۵
گروه ۱۶۵
جدول ۴-۱: شاخص های توصیفی متغییر کسب کنار ایی اجتنابی گروه‌های آزمایش و گواه در مرحله پیش آزمون ۱۶۷
انحراف معیار ۱۶۷
نمودار ۴-۱: مقایسه میانگین‌ زیر مقیاسهای سبک کنارآیی اجتنابی در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پیش آزمونجدول ۴-۲: شاخص های توصیفی متغیر سبک کنارآیی اجتنابی گروه‌های آزمایش وگواه در مرحله پس آزمون ۱۶۹
جدول ۴-۲: شاخص های توصیفی متغیر سبک کنارآیی اجتنابی گروه‌های آزمایش وگواه در مرحله پس آزمون ۱۷۰
انحراف معیار ۱۷۰
آزمایش ۱۷۰
نمودار ۴-۲: مقایسه میانگین‌ زیر مقیاسهای سبک کنارآیی اجتنابی در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پس آزمونجدول ۴-۳: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس‌های آن در مرحله پیش آزمون ۱۷۲
جدول ۴-۳: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس‌های آن در مرحله پیش آزمون ۱۷۳
نمودار ۴-۳: مقایسه میانگین‌ سبک اسناد منفی و زیر مقیاسهای آن در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پیش آزمونجدول ۴-۴: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس ها آن در مرحله آزمون ۱۷۴
جدول ۴-۴: شاخص های توصیفی متغیر سبک اسناد منفی و زیر مقیاس ها آن در مرحله آزمون ۱۷۵
نمودار ۴-۴: مقایسه میانگین‌ سبک اسناد منفی و ابعاد آن در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پس آزمونجدول ۴-۵: شاخص‌های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن در مرحله پیش آزمون ۱۷۶
جدول ۴-۵: شاخص‌های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن در مرحله پیش آزمون ۱۷۷
انحراف معیار ۱۷۷
آزمایش ۱۷۷
نمودار ۴-۵: مقایسه میانگین‌ زیر مقیاسهای فهرست ۹۰ نشانه مرضی در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پیش آزمونجدول ۴-۶- شاخص های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن درمرحله پس آزمون ۱۷۹
جدول ۴-۶- شاخص های توصیفی متغیر سلامت روان و ابعاد آن درمرحله پس آزمون ۱۸۰
انحراف معیار ۱۸۰
آزمایش ۱۸۰
نمودار ۴-۶: مقایسه میانگین‌ زیر مقیاسهای فهرست ۹۰ نشانه مرضی در دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پس آزمون ۱۸۲
نمودار ۴-۷: مقایسه میانگین‌ متغیر سلامت روان در دو گروه آزمایش و گواه در مراحل پیش آزمون و پس آزمون ۱۸۳
۴-۲- آزمون فرضیه های پژوهش ۱۸۴
جدول ۴-۷: آزمون معناداری تفاوت میانگین‌ها در سبک کنارآیی اجتنابی در دوگروه آزمایش و گواه ۱۸۵
جدول ۴-۸: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه (آزمایش وگواه) در زیرمقیاس‌های سبک کنارآیی اجتنابی ۱۸۵
جدول ۴-۹: آزمون معناداری میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در کسب اسناد منفی ۱۸۸
جدول ۴-۱۰: آزمون معناداری میانگین های دو گروه آزمایش – گواه در زیر مقیاس‌های سبک اسناد منفی ۱۸۸
جدول ۴-۱۱: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در متغیر سلامت روان ۱۸۹
از آنچه که از جدول ۴-۱۱ بر می آید می توان ملاحظه کرد، در متغیر سلامت روان، چون t مشاهده شده ۵۷/۳=مt در درجه آزادی ۶۸=df (در سطح معنی داری ۰۱/۰P<) معنادار است پس می توان نتیجه گرفت فرض صفر رد می شود و فرض محقق پذیرفته می شود. ۱۹۰
جدول ۴-۱۲: آزمون معناداری تفاوت میانگین های دو گروه آزمایش و گواه در زیر ابعاد فهرست ۹۰ نشانه مرضی ۱۹۱
خلاصه فصل چهارم ۱۹۴
فصل پنجم ۱۹۵
مقدمه ۱۹۶
۵-۱- خلاصه و نتیجه گیری ۱۹۶
۵-۲- بحث و جمع بندی (بحث دریافته ها) ۲۰۴
۵-۳- محدودیت های پژوهش ۲۰۹
۵-۴- پیشنهادات ۲۱۱
پیشنهادات بکار بسته: ۲۱۱
پیشنهادهایی جهت پژوهشهای بعدی: ۲۱۲
فهرست منابع فارسی ۲۱۳
برگه تکلیف خانگی: آگاهی از استرس روزانه ۲۲۱
فرم خودکنترلی هیجانی ( منطقی) ۲۲۳
روش حل مشکل ۲۲۵
راهنمایی ۱: ۲۲۷
راهنمایی ۲: ۲۲۸
ناخشنوی و افسردگی ۲۲۹
مقابله با نگرانی واضطراب ۲۳۴
۱- اثرات نگرانی برتفکر ۲۳۴
۲- تاثیر نگرانی براحساسات ۲۳۵
۳- تاثیر نگرانی بررفتار ۲۳۵
۴- تاثیر نگرانی بر بدن ۲۳۵
حل نگرانی ۲۳۶
مروری بر دوره شیوه های کنار آمدن با استرس ۲۳۸
آموزش تنفس و انبساط ۲۴۱
تنفس شکمی: ۲۴۱
تمرین ۱: ببینید چگونه نفس می کشید: ۲۴۱
تمرین ۲: تغییر تنفس از سینه فوقانی به شکمی ۲۴۲
تمرین ۳: تن آرامی پیشرفته (پیشرونده) ۲۴۲


مبلغ قابل پرداخت 12,514 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 650

برچسب های مهم

طرح جابر مار

طرح جابر مار

طرح جابر مار طرح جابر مار مناسب برای پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار ... ...

دریافت فایل : طرح جابر مار
درام زنی شمنی برای سفر به جهان زیرین

درام زنی شمنی برای سفر به جهان زیرین

این فایل صوتی حاوی 30 دقیقه درام زنی(طبل شمنی) است که توسط مایکل هارنر فقید جهت سفر به جهان زیرین طراحی شده و شامل دو فایل صوتی برای مدیتیشن، تمرکز ذهن، بهبود ذهنی و جسمی برپایه موسیقی شمنی است. ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی تضمینی و( تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی تضمینی و( تست شده)

√جدید ترین آپدیت فروردین ماه 1404 بسم الله الرحمن الرحیم  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

دانلود مجموعه سورس ربات های تلگرامی (php) به صورت

دانلود مجموعه سورس ربات های تلگرامی (php) به صورت

مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php  سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...

پاورپوینت وبا (ویبریو کلرا)

پاورپوینت وبا (ویبریو کلرا)

پکیجی از 4 پاورپوینت ارائه وبا (ویبریو کلرا) در 8و15و16و17 صفحه با بهترین کیفیت ... ...

طرح جابر لاک پشت

طرح جابر لاک پشت

طرح جابر لاکپشت طرح جابر لاکپشت مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما. بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر لاک پشت
حقوق اساسي  رشته مديريت

حقوق اساسي رشته مديريت

حجم فایل : 204.7 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 1 نام درس: حقوق اساسي تعداد واحد: 2 واحدمنبع: حقوق اساسي (رشته مديريت) تالیف: دكتر ارسلان ثابت سعيدي 2 اهداف کلی آشنايي دانشجويان با تعريف حقوق، رشته هاي حقوق، كليات مربوط به حقوق اساسي و قانون اساسي جمهوري ... ...

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران)

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران)

دانلود استند ایستاده لایه باز روز ارتش 29 فروردین(9) (دانش یاران) لطفا جهت دانلود فایل لایه باز با کیفیت اصلی عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط ... ...

سوء رفتار در خانواده

سوء رفتار در خانواده

حجم فایل : 184.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 سوء رفتار در خانواده سوء رفتار در خانواده Abuse سوء رفتار یعنی انجام یا مسامحه در انجام هر عملی که منجر به صدمه رساندن به فرد و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد. بنابراین سهل انگاری ، بهره برداری ، پرخاشگری ، عمل ... ...

دریافت فایل : سوء رفتار در خانواده
اسرار علمی وضو

اسرار علمی وضو

حجم فایل : 698.1 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 17 بنام خدا اسرار علمی وضو جهت شستشوی دست ها تعریف وضو حکمت های وضو از دیدگاه علم بهداشت بهداشت جسمی بهداشت روانی اعجاز علمی قرآن کریم در چگونگی وضو ساختن وضو از نظر نوروفیزیولوژی سیستم عصبی انسان آدمک حسّی و ... ...

دریافت فایل : اسرار علمی وضو
امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی ایستایی ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93 قالب: Pdf ... ...

طرح جابر سیگار

طرح جابر سیگار

طرح جابر سیگار طرح جابر سیگار، یک پروژه علمی تحقیقاتی است که تقریبا از سال 1394 در مدارس ابتدایی پایه اول تا ششم انجام میگیرد. نام این طرح برگرفته از اسم دانشمند مشهور ایرانی ، جابر بن حیان،که ملقب به پدر علم شیمی می باشد. گرچه والدین بسیاری از دانش آموزان با این طرح آشنا ... ...

دریافت فایل : طرح جابر سیگار
دانلود پاورپوینت  تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا  و گازهای گلخانه ای

دانلود پاورپوینت تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا و گازهای گلخانه ای

  قسمتی از متن.........   منابع آلودگی هوا منابع آلودگی طبیعی: بدون دخالت مستقیم بشر باعث آلودگی هوا میشوند طوفان، گرد و غبار صحرا، آتش سوزيهای خودبخود جنگلها، اقيانوسها، فعاليت آتشفشانها منابع آلودگی مصنوعی: منابعی که با دخالت انسان باعث پخش آلاینده ها در هوا می شوند ... ...

اخلاق حرفه ای در ورزش

اخلاق حرفه ای در ورزش

حجم فایل : 32.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 بسمه تعالیاخلاق حرفه ای در ورزش مقدمه علت بعثت پیامبر ختمی مرتبت (ص) در کلام آن حضرت تکمیل اخلاق ذکر شده است. رعایت موازین اخلاقی در ورزش خاستگاه ملی و جهانی دارد.فلسفه اخلاق به دو دسته تقسیم میشوند: فرااخلاق و ... ...

ریاضی سوم خاصیت های ضرب

ریاضی سوم خاصیت های ضرب

حجم فایل : 1.5 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 20 بنام خدا ریاضی سوم دبستان خاصیت های ضرب هر عددی که در عدد یک ضرب شود ، حاصل همان عدد خواهد شد ( عضو بی اثر ) خاصیت 1 با جابجا شدن دو عدد حاصل ضرب تغییر نمی کند ( خاصیت جابجایی ) خاصیت 2 در ضرب چند عدد می ... ...

برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر

برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر

حجم فایل : 2.0 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 56 بنام خدا 1 برنامه ملی مبارزه با بیماریهای واگیر 2 اماكن پرخطر عوامل زنجيره اي موثر در مبارزه با يك عفونت مخزن منبع راهورود رفتارپرخطر مقاومتميزبان راهانتقال 3 مخزن 4 مخزن انسان حیوان مبتلا ناقل مبتلا ناقل طبیعت ... ...

نقد و بررسی سکولاریسم

نقد و بررسی سکولاریسم

حجم فایل : 1.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 70 نقد و بررسی سکولاریسم نقد و بررسی سکولاریسم مفهوم سکولاریسم واژة سكولار «Secular» از «Seculum» ـ به‌معناى قرن و سده ـ گرفته شده است .در لغت به‌معناي دنيوي، عرفي، زميني و يا آنچه متعلق به دنيا است، اطلاق ... ...

طرح جابر اوریگامی

طرح جابر اوریگامی

طرح جابر اوریگامی طرح جابر اوریگامی مناسب برای پایه چهارم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر اوریگامی
1شبکه های کامپیوتری

1شبکه های کامپیوتری

حجم فایل : 4.2 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 190 بنام خدا 1 2 شبکه های کامپیوتری 3 نحوه ارزیابی تحقیق 3 نمرهتمرین 2 نمرهامتحان پایان ترم 15 نمرهبارم ها قطعی نیستند. آمادگی برای کوییز در هر جلسه.موضوع تحقیق باید اعلام شود.تا آخر خرداد برای تحقیق فرصت ... ...

دریافت فایل : 1شبکه های کامپیوتری
وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام

وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام

وکتور کورل 12ولایت علی ابن ابی طاللب علیه السلام برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

پاورپوینت بیماری سرطان چیست ؟

پاورپوینت بیماری سرطان چیست ؟

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 205 اسلاید   QC tumor markers اهمیت سرطان •25درصد مرگ و میر ها در امریکا ناشی از کانسر است سیر مرگ و میر ناشی از کانسر هوچکین ورحم و دهانه رحم و معده به ... ...

دانلود پاورپوینت  فرستنده های رادیویی

دانلود پاورپوینت فرستنده های رادیویی

قسمتی از متن......   مقدمه فرستنده های رادیویی از جمله دستگاه هایی است که کاربرد فراوان دارند. این فرستنده ها در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند. در ابعاد کوچک در گیرنده و فرستنده پلیس و کوهنوردی استفاده می شوند. در ابعاد بزرگ در فرستنده های AM و FM و تلویزیون به کار می ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما