اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یاعنوان پروژه: آموزش مجازی
قالب بندی: word
تعداد صفحات: 100
چکیده:
اینترنت و فضای مجازی[1] منابع شگفت انگیز آگاهی و دانش هستند. با تغییرات اساسی که در اثر رشد و گسترش فناوریهای نوین ارتباطی در عرصههای مختلف زندگی انسانها رخ دادهاست، تعلیم و تربیت نیز از این قاعدهی تغییرات مستثنی نیست. در عصر ما دانش و فناوری با یکدیگر هم مسیر شدهاند و نمیتوان یکی از این دو را بدون دیگری به راحتی به دست آورد. فضای مجازی با منابع و امکانات شگفت و عظیمی که در زمینه علم و دانش در اختیار کاربرانش قرار میدهد و با ویژگیهایی چون بی زمانی و بی مکانی، تعاملی بودن[2] و... قابلیتهای زیادی در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اصطلاحاتی چون کلاس بدون دیوار، مدارس هوشمند، دانشگاه مجازی[3] و ... اشاره به نوع جدید و شاید غیر معمولی از آموزش الکترونیک[4] دارد که در مقابل آموزش سنتی[5] و معمول امروزه در حال جایگیری در سیستمهای آموزشی کشورهای مختلف است. در آموزش سنتی به خاطر حضور فیزیکی در زمان و مکان، دانشجو، استاد و محتوا و منابع درسی، مشارکت و تعاملی چهره به چهره با یکدیگر قرار دارند و ویژگی اصلی آموزش نیز همین تعاملات است که از طریق آن دانش و اطلاعات بین افراد رد و بدل میشود و به حجم و محتوای دانش اضافه میشود و یا در آن تغییراتی ایجاد میشود. این ویژگی آموزش در صورت جدید آموزش که آموزش الکترونیک یا از راه دور[6] است نیز حضور بارز و روشن دارد و بر حسب محیطی که در ان عمل میکند، از ویژگیهای و قابلیتهای فضای مجازی برای عملکردش استفاده میکند.
مسئله اصلي در آموزش امروز دسترسي به اطلاعات بيشتر نيست در حقيقت يکي از چالشهاي دانشجويان، معني بخشيدن به حجم محتوايي است که با آن روبه رو ميشوند و جذب هدفمند تمام اطلاعات است. به خاطر انفجار اطلاعات و پيشرفتهاي همراه با آن در ارتباطات به رويکردهاي جديد نياز داريم.[7]
در حقيقت ياد گيري الکترونيکي باعث شدهاست که متوجه بعضي از نقصهاي فعلي آموزش مانند سخنرانيهاي طولاني بشويم يادگيري الکترونيکي تواناييهاي منحصر به فردي در پشتيباني از ارتباط غير همزمان و مشارکتي در محيط آموزشي پويا و با قابليت سازگاري دارد. ايجاد اجتماع آموزشي نقاد و مشارکتي بخشي جدا نشدني از آموزش عالي است. توانايي ياد گيري الکترونيکي قابليت برقراري ارتباط بين افراد به صورت شخصي و گروهي را دارد. يکي از ديدگاههاي معمول و مورد قبول که به وسيله يادگيري الکترونيکي عمليتر شدهاست، اين است که آموزش مفاهيم سطح بالاتر ناگزير گفتگوهاي زيادي را ايجاد ميکند. پژوهش در محيط آموزشي چهره به چهره و مبتني بر رسانه مزاياي به کار گيري ياد گيري مشارکتي را در پشتيباني از سطوح بالا اثبات ميکند.[8]
مسئله و سئوال اصلي در اين مقاله بررسي ميزان تعامل پذيري آموزش از راه دور است و درك اين مطلب كه در محيط آموزشي مجازي به علت اينكه تعاملات از نوع رو در رو نيست آيا اين امر در ميزان يادگيري فراگيرندگان تاثير دارد يا خير؟
فهرست مطالب:
مقدمه .........................................................................1
فصل اول: آموزش الكترونيكي
1-1- آموزش الكترونيكي.......................................................................6
1-1-1- تعريف آموزش الکترونيکي....................................................................... 6
1-1-2 ضرورت رویکرد به آموزش الکترونیکی در تجارت....................................... 8
1-2- مزاياي آموزش الکترونيکي................................................................13
1-2-1- مزاياي آموزش الکترونيکي از ديدگاه مدير...............................................15
1-2-2- مزاياي آموزش الکترونيکي از ديدگاه استاد......................................16
1-2-3- مزاياي آموزش الکترونيکي از ديدگاه توليدکنندگان محتواي آموزشي................................16
1-2-4- مزاياي آموزش الکترونيکي از ديدگاه دانشجو.........................................18
1-3- محدوديتهاي آموزش الکترونيکي..............................................19
1-4- روشها و ابزارهاي آموزش الکترونيکي........................................20
1-4-1- تلويزيون آموزشي...................................................................21
1-4-2- ويديوکنفرانس تعاملي ........................................................................ 22
1-4-3- آموزش مبتني بر رايانه ((Computer Based Training...................................................24
1-4-4- آموزش مبتني بر اينترنت و وب..............................................................26
1-5- سيستمهاي مديريت در آموزش الکترونيکي (مديريت آموزشي) ..................29
1-5-1- تعريف سيستم مديريت آموزشي (SystemLMS ( Learning Management....................29
1-5-2- سيستم مديريت محتوا....................................................................32
1-5-2-1- استاندارد در سيستم مديريت محتوا.....................................................34
1-5-2-2- بستههاي آموزشي قابل استفاده مجدد (RLO( ReusableLearning Objects...............35
1-5-3- سيستم مديريت محتواي یادگیری .......................................................35
1-5-4- سيستمهاي مديريت آموزشي نوين .........................................................39
1-5-5- انتخاب سيستمهاي مديريت آموزشي.....................................................43
1-5-6- ابزارهاي توسعه استراتژي مداوم آموزشي..............................................47
1-5-7- سيستم پشتيباني عملکرد الکترونيکي ...............................................48
فصل دوم: استانداردسازي
2-1- استانداردسازي در آموزش الکترونيکي...........................................50
2-1-1 ضرورت استانداردسازي.......................................................................50
2-2- استانداردهاي مطرح در آموزش الکترونيک..........................................52
2-2-1- استانداردهاي متاديتاوInteroperability............................................52
2-2-2- استانداردAICC.........................................................................53
2-2-3- استانداردIEEE LTSC........................................................................56
2-3- برخي موسسات استانداردسازي...................................................60
2-3-1- موسسه IMS ( (Instruction Management System .................................... 60
2-3-2- موسسه ADLSCORM((Advanced Distributed Learning...........................61
2-3-3- Dublin Core .........................................................................61
2-3-4- ARIADNE(اتحاديه آموزش از راه دور و ايجاد مرجع و شبکه هاي توزيع براي اروپا) ...................62
فصل سوم: پياده سازي
3-1- پياده سازي و عملياتي کردن آموزش الکترونيکي......................................65
3-2- نيازهاي قابل بررسي در آموزش الکترونيکي..............................................66
3-3- مراحل عملي تحقق آموزش الکترونيکي ................................................ 69
3-3-1- انواع روشهاي ارزيابي ...........................................................................71
3-4- مراحل پياده سازي آموزش الکترونيکي........................................................73
3-4-1- آماده شدن براي آموزش الکترونيکي............................................................... 73
3-4-2- تعيين استراتژي ...............................................................................................77
3-4-4- معرفي و ارائه آموزشي الکترونيکي به همه افراد سازمان............................................89
3-4-5- گسترش پيادهسازي سيستم به همه موسسات وابسته........................................91
3-4-6- ارزيابي و گزارش کردن نتايج پيادهسازي سيستم .........................................92
فصل چهارم: نتيجه گيري
نتيجه گيري.........................................................................................................94
مراجع و منابع.............................................................................................95
مبلغ قابل پرداخت 14,098 تومان
برچسب های مهم
√آپـــدیـت جـدیـد اسفند ماه 1403√ بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده ☆☆ آموزش صفر تا صد کسب درآمداینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ماهانه پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته، ... ...
عنوان فایل : دانلود مقاله در مورد کولر خودرو نوع فایل: سند متنی (Word Document) حجم فایل: حدود 1.9 MB تعداد صفحات: 25 صفحه شرح مختصر: این تحقیق به بررسی و شرح عملکرد سیستم کولر خودرو پرداخته است. در این سند، اجزاء مختلف سیستم کولر خودرو شامل کمپرسور، کندانسور، ...
طرح جابر لاکپشت طرح جابر لاکپشت مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما. بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...
حجم فایل : 66.0 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 18 بنام خدا غربالگری ناهنجاریهای جنین هدف ازمشاوره 1.اختلالات کروموزومی(تریزمی)2.این سندرم تصادفی درهربارداری اتفاق می افتد3.اگرسابقه فامیلی وقبلی هم نباشداحتمال وجوددارد4.باافزایش سن اتفاق می افتدالف:20تا29سال ... ...
قسمتی از متن...... ناگفته پيداست كه مسئوليتي سنگين است و راهي طولاني, اما در هر حال ,بحثي است لازم. چون تا وضع جهان را در ان روزگار نشناسيم ,نمي توانيم به خوبي نياز جامعه ي بشري را به نهضت بزرگ اسلامي دريابيم و نقش وتاثير اسلام را در برانداختن اين فساد وگمراهي بدانيم ... ...
قسمتی از متن...... مقدمه فرستنده های رادیویی از جمله دستگاه هایی است که کاربرد فراوان دارند. این فرستنده ها در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند. در ابعاد کوچک در گیرنده و فرستنده پلیس و کوهنوردی استفاده می شوند. در ابعاد بزرگ در فرستنده های AM و FM و تلویزیون به کار می ... ...
به نام خدا این بار با آموزش رفع ریپورت تلگرام با شما هستیم دارای 4 روش کاملا متقاوت با روش هایی که در سایت ها هست رفع ریپورت - رفع بلاک - رفع مسدودیت از گروه و ..... کاملا متفاوت (دلیت اکانت و .. نیست) روش اول روش ویژه ای است که اولین منتشر کنندش هستیم و من جای دیگر ... ...
مدیریت، سیاست گذاری و اقتصاد سلامت نوع فایل: PowerPoint تعداد اسلاید (ها): 18 چکیده: محصولات توليد شده 1. ماتريس فن آوري- محصول/خدمت 2. تحليل STEEP V 3. تحليل SWOT 4. پيش نويس چشم انداز ماتريس فن آوری-محصول/خدمت پانل مديريت، سياست گذاري و اقتصاد ... ...
طرح کورل صلوات سلامتی امام زمان عج ... ...
روشی برای حل مسائل برنامه ریزی خطی فازی با توجه به درجه عضویت ضرایب سیستم های فازی ایران برنامه ریز خطی با داده های فازی در این تحقیق بررسی می شوند روش های مختلف برای حل مسائل برنامه ریزی چند هدفی و حل مسائل برنامه ریزی فازی منابع و تمام ضرایب فازی تابع عضویت با مثال های عددی ...