آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5983
  • بازدید دیروز : 3337
  • بازدید کل : 2430018

رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS


رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS

عنوان تحقیق: رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین بر اساس مدل ارزیابی عملکرد متوازن (BSC) با استفاده از تکنیک TOPSIS

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 294

شرح مختصر:

با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

واژگان کلیدی:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، رتبه بندی، تکنیک TOPSIS، شعب شرکت های بیمه

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اوّل: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه3

1-2- تعریف مسأله6

1-3- ضرورت تحقیق8

1-4- سؤالات تحقیق9

1-5- فرضیات تحقیق10

1-6- اهداف تحقیق10

1-7- استفاده کنندگان از نتایج تحقیق11

1-8- روش تحقیق12

1-9- قلمرو تحقیق12

1-9-1- قلمرو موضوعی12

1-9-2- قلمرو مکانی13

1-9-3- قلمرو زمانی13

1-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها 13

1-11- محدودیت های تحقیق14

1-12- سوابق موضوع14

1-13- شرح واژگان كليدي16

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مروری بر صنعت بیمه19

2-1-1- مقدمه19

2-1-2- تعریف بیمه20

2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20

2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21

2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21

2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی21

2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21

2-1-3- تارخچه بیمه22

2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان22

2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران25

2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی27

2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28

2-1-4-انواع بیمه29

2-1-4-1- بیمه های اجتماعی29

2-1-4-2- بیمه های بازرگانی30

2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی31

2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31

2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33

2-2-1- مقدمه33

2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34

2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34

2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران35

2-2-3- تعریف اندازه گیری36

2-2-4- دلایل اندازه گیری36

2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36

2-2-6- انواع ارزیابی37

2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر37

2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر37

2-2-7- مراحل ارزیابی38

2-2-8- تعریفو مفهوم ارزیابی عملکرد39

2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40

2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41

2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42

2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42

2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد43

2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45

2-2-15- شاخصها و استانداردهای ارزیابی عملکرد48

2-2-15-1-تعریف استاندارد48

عنوان صفحه

2-2-15-2- تعریف شاخص48

2-2-15-3- انواع شاخصهای عملکردی49

2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل50

2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر50

2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون50

2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51

2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52

2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52

2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد53

2-2-16- مدیریت عملکرد54

2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد54

2-2-16-2- مزيّت هايمديريت عملکرد55

2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56

2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56

2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56

2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد57

2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59

2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60

2-2-17-2- اشکالات سیستم هایسنتی ارزیابی61

2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61

2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد62

2-3-2- ویژگی های یک سیستم ارزیابی عملکرد مناسب62

2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد64

2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66

2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي66

2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي67

2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي70

2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70

2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی72

2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها76

2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78

2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران گردش سرمايه (ارزش بازار81

2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84

2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85

2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري85

2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86

2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86

2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88

2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88

2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري90

2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90

2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري93

2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95

2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97

2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف97

2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97

2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك98

2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98

2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني98

2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني99

2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA99

2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ102

2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104

2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني106

2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107

2-4-1- مقدمه107

2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن108

2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن110

2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111

2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113

2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115

2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118

2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123

2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124

2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه124

2-5-1- مقدمه125

2-5-2- تعریف رتبه بندی125

2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه125

2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی126

2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126

2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128

2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه128

2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129

2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133

2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133

2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي134

2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135

2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135

2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق152

عنوان صفحه

2-7-1- مدل کلان (مفهومی152

2-7-2- مدل خرد (عملیاتی153

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه156

3-2- روش شناسی تحقیق157

3-3- جامعه آماری159

3-4- نمونه و روش نمونه گیری159

3-5- ابزار تحقیق161

3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری162

3-6-1- روايي ابزار اندازه گيري162

3-6-2- پايايي (قابليت اعتماد) ابزار اندازه گيري163

3-7- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها165

3-7-1- تکنیک رتبه بندی TOPSIS166

3-7-2- مراحل TOPSIS167

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه170

4-2- آمـار توصيـفي (تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها171

4-2-1- بررسي و توصيف اطلاعات مربوط به ويژگي هاي عمومي پاسخ دهندگان171

4-2-1-1- عنوان شغلی172

4-2-1-2- میزان تحصیلات173

4-2-1-3- سنوات خدمت در صنعت بیمه174

4-2-1-4- سابقه مدیریت در صنعت بیمه175

4-2-2- تجزیه و تحلیل توصیفی شاخص ها175

4-2-2-1- میزان اهمیّت شاخص های بعد مالی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه176

4-2-2-1-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد181

4-2-2-2- میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه182

4-2-2-2-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مشتری در ارزیابی عملکرد187

4-2-2-3- میزان اهمیّت شاخص های بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه189

4-2-2-3-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد198

4-2-2-4- میزان اهمیّت شاخص های بعد رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه200

4-2-2-4-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد205

4-3- آمار استنباطی206

4-3-1- بررسی فرض نرمال بودن شاخص ها206

4-3- 2- آزمون فرضیات تحقیق207

4-3-2-1- فرضیه اصلی اوّل207

4-3-2-1-1- فرضیه فرعی اوّل207

4-3-2-1-2- فرضیه فرعی دوّم210

4-3-2-1-3- فرضیه فرعی سوّم212

4-3-2-1-4- فرضیه فرعی چهارم217

4-3-2-2- فرضیه اصلی دوّم219

 

4-3-3- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی پاسخ افراد220

4-3-3-1- عنوان شغلی در صنعت بیمه220

4-3-3-2- میزان تحصیلات221

4-3-3-3- سنوات خدمت در صنعت بیمه221

4-3-3-4- سابقه مدیریت در صنعت بیمه222

4-3-4- آزمون کفایت نمونه223

4-3-5- اجرای تکنیک رتبه بندی TOPSIS224

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه: 230

5-2- فرآيند تحقيق230

5-3- نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها231

5-3-1- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی اوّل231

5-3-1-1- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی اوّل232

5-3-1-2- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی دوّم232

5-3-1-3- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی سوّم233

5-3-1-4- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی چهارم234

5-3-2- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی دوّم235

5-4- یافته های جانبی تحقیق. 236

5-5- نتایج حاصل از رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین237

5-6- محدودیّت های تحقیق238

عنوان صفحه

5-7- پیشنهادهای اجرایی238

5-8- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی240

 فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق5

جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60

جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت 101

جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج 105

جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق150

جدول (2-5) مدل خرد تحقیق 153

جدول(3-1) ضرایب آلفای کرونباخ165

جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی172

جدول (4-2) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات173

جدول (4-3) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت174

جدول (4-4) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت175

جدول (4-5) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مالی176

جدول (4-6) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مالی176

جدول (4-7) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مالی177

جدول (4-8) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مالی177

جدول (4-9) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مالی178

جدول (4-10) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مالی178

جدول (4-11) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مالی179

جدول (4-12) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مالی179

جدول (4-13) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مالی180

جدول (4-14) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد181

جدول (4-15) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مشتری182

جدول (4- 16) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مشتری182

جدول (4-17) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مشتری183

جدول (4-18) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مشتری183

جدول (4-19) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مشتری184

جدول (4-20) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مشتری184

جدول (4-21) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مشتری185

جدول (4-22) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مشتری185

جدول (4- 23) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مشتری186

جدول (4-24) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد مشتری186

جدول (4-25) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد مشتری187

جدول (4- 26) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد188

جدول (4- 27) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد فرآیندهای داخلی189

جدول (4- 28) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد فرآیندهای داخلی189

جدول (4- 29) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد فرآیندهای داخلی190

جدول (4- 30) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد فرآیندهای داخلی190

جدول (4- 31) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد فرآیندهای داخلی191

جدول (4- 32) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد فرآیندهای داخلی191

جدول (4-33) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد فرآیندهای داخلی192

جدول (4- 34) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد فرآیندهای داخلی192

جدول (4- 35) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد فرآیندهای داخلی193

جدول (4-36) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد فرآیندهای داخلی193

جدول (4- 37) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد فرآیندهای داخلی194

جدول (4- 38) توزیع فراوانی شاخص دوازدهم در بعد فرآیندهای داخلی194

جدول (4-39) توزیع فراوانی شاخص سیزدهم در بعد فرآیندهای داخلی195

جدول (4- 40) توزیع فراوانی شاخص چهاردهم در بعد فرآیندهای داخلی195

جدول (4-41) توزیع فراوانی شاخص پانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی196

جدول (4- 42) توزیع فراوانی شاخص شانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی196

جدول (4- 43) توزیع فراوانی شاخص هفدهم در بعد فرآیندهای داخلی197

جدول (4- 44) توزیع فراوانی شاخص هجدهم در بعد فرآیندهای داخلی197

جدول (4- 45) توزیع فراوانی شاخص نوزدهم در بعد فرآیندهای داخلی198

جدول (4- 46) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد199

جدول (4-47) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد رشد و یادگیری200

جدول (4-48) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد رشد و یادگیری201

جدول (4-49) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد رشد و یادگیری201

جدول (4-50) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد رشد و یادگیری202

جدول (4-51) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد رشد و یادگیری202

جدول (4-52) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد رشد و یادگیری203

جدول (4-53) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد رشد و یادگیری203

جدول (4-54) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد رشد و یادگیری204

جدول (4-55) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد رشد و یادگیری204

جدول (4-56) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد205

جدول(4- 57) نتایج آزمون کولوموگرف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن شاخص ها206

جدول (4-58) نتایج آزمون t برای شاخص کلی تحقیق207

جدول (4-59) نتایج آزمون t برای بعد مالی208

جدول (4-60) نتایج «آزمون فریدمن» بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت درشاخص های بعد مالی....209

جدول (4-61) رتبه شاخص های بعد مالی به ترتیب اهمیت209

جدول (4-62) نتایج آزمون t برای بعد مشتری210

جدول (4-63) نتایج«آزمون فریدمن»بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد مشتری211

جدول (4-64) رتبه شاخص های بعد مشتری به ترتیب اهمیت212

جدول (4-65) نتایج آزمون t برای بعد فرآیند های داخلی213

جدول (4-66) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد فرآیندهای داخلی214

جدول (4-67) رتبه شاخص های بعد فرآیندهای داخلی به ترتیب اهمیت216

جدول (4-68) نتایج آزمون t برای بعد رشد و یاد گیری217

جدول (4-69) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد رشد و یادگیری218

جدول (4-70) رتبه شاخص های بعد رشد و یادگیری به ترتیب اهمیت219

جدول (4-71) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در ابعاد چهارگانه219

جدول (4-72) نتایج آزمون کروسکال والیس جهت بررسی تأثیر عنوان شغلی بر پاسخ افراد220

جدول (4-73) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر پاسخ افراد221

جدول (4-74) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سنوات خدمت بر پاسخ افراد221

جدول (4-75) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سابقه مدیریت بر پاسخ افراد222

جدول (4-76) بررسی کفایت اطلاعات نمونه223

جدول (4-77) گزینه های رتبه بندی224

جدول (4-78) معیارهای رتبه بندی225

جدول (4-79) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال 1389226

جدول (4-80) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال 1390227

جدول (4-81) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال1389 و 1390227

جدول (5-1) نتایج رتبه شعب در سال های 1389 و 1390237

 فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار (4-1) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی172

نمودار (4-2) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات173

نمودار (4-3) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت174

نمودار (4-4) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت175

 فهرست شکل ها

عنوان صفحه

شکل(2-1) تقسيم بندي انواع بيمه هاي بازرگاني30

شكل(2-2) چهارچوب مدل اروپايي كيفيت100

شکل(2-3) معیارهای مدل دمینگ103

شکل(2-4) مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج105

شکل (2-5) مدل داده-ستاده111

شکل (2-6) مدل کلان تحقیق152


مبلغ قابل پرداخت 16,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 147

برچسب های مهم

دریافت پیام های دیگران در گوشی شما

دریافت پیام های دیگران در گوشی شما

-بسم الله الرحمن الرحیم- شاید بارها و بارها برای شما عزیزان پیش آمده باشد که بخواهید اس ام اس های دیگران را بخوانید و از آن ها آگاه شوید. به همین منظور، ما نرم افزاری را برای شما دوستان عزیز، آماده دانلود کردیم که شما با استفاده از آن، همه ی پیامک های شخص مورد نظر برای شما ...

نمونه سوال پایه چهارم تمای دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه چهارم تمای دروس به صورت هفتگی و

بروز ترین و محبوب ترین نمونه سوالات ابتدایی پایه چهارم سال تحصیلی 97-96نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروسنمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه نمونه سوال برای پایه چهارم دریافت کنید. برای دانلود از درگاه ...

نمونه سوال پایه پنجم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه پنجم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه پنجم تمامی دروس به صورت هفتگی و ماهانه نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروس نمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه نمونه سوال برای پایه پنجم دریافت کنید. برای دانلود از درگاه ...

نمونه سوال پایه ششم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه ششم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه ششم تمامی دروس به صورت هفتگی و ماهانه بروز ترین و محبوب ترین نمونه سوالات ابتدایی پایه ششم سال تحصیلی 97-96نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروسنمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه نمونه سوال برای ...

نمونه سوال پایه دوم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه دوم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه دوم تمامی دروس به صورت هفتگی و ماهانه نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروس نمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه نمونه سوال برای پایه دوم دریافت کنید. برای دانلود از درگاه ...

نمونه سوال پایه سوم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه سوم تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه سوم تمامی دروس به صورت هفتگی و ماهانه بروز ترین و محبوب ترین نمونه سوالات ابتدایی پایه سوم سال تحصیلی 97-96 نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروسنمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه ...

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

کسب درامداز اینترنت ماهیانه 8میلیون تومان

پکیج کسب درآمداسان از اینترنت اپدیت جدید1 تیر1396 مناسب برای تمامی افرادباهرسن ودانشی این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید تضمین100%بازگشت وجه درصورت عدم کسب این مبلغ هدیه ویژه پس از خرید این محصول: 1.نرم افزار کی به وای فای وصله نرم افزاری برای شناسایی ...

پکیج افزایش فالوور،لایک،کامنت اینستاگرام

پکیج افزایش فالوور،لایک،کامنت اینستاگرام

به دلیل درخواست زیاد کاربران قیمت برنامه از 13000 تومان به 2600 تومان کاهش پیدا کرد به اندازه قیمت یک نوشابه!فقط برای مدت محدود تغییرات 25 شهریور اضافه شدن نرم افزار کامنت نامحدود : با این نرم افزار شما میتوانید به تعداد نامحدود برای پست های خودتان ...

نمونه سوال پایه اول تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه اول تمامی دروس به صورت هفتگی و

نمونه سوال پایه اول تمامی دروس به صورت هفتگی و ماهانه نمونه سوالات هفتگی برای تمامی دروس نمونه سوالات ماهانه برای تمایی دروسنمونه سوالات سالانه برای تمامی دروسبا دانلود این پکیج 300 صفحه نمونه سوال برای پایه اول دریافت کنید. برای دانلود از درگاه زیر ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) فیک کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و با قیمتی کم در برابر قیمت های بالای دیگر، دریافت ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم همانطور که تو اینستاگرام(khosh.andam@)نوشتم خیلی اتفاقی با این متد آشنا ...

دانلود کتاب مجربات باقر(نایاب)

دانلود کتاب مجربات باقر(نایاب)

همانطور که شاهد هستیم امروزه کتابهای دعا وطب سنتی در بازار زیادند اما متاسفانه به دلیل سخت ونا مفهوم یا نا قص بودن یا حتی غیر عملی بودن دستورات اینگونه کتابها ابدا قابل استفاده نیستند : جای تعجب اینجاست که با وجود غنی بودن علوم قرآن واهل بیت علیهم السلام در این زمینه ها ...

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی با قلم و خودکار همراه

محتوای این مجموعه کامل آموزش خوشنویسی: 1- آموزش خوشنویسی با خودکار 2-سرمشق های خوشنویسی 3- آموزش خط تحریری 4-آداب خوش نویسی فايده اول خوشنويسی: كه روحي و دروني است ٬رويت خط زيبا موجب بهجت روحي و حظ معنوي مي شود و البته بهره معنوي خوشنويس مضاعف و مبتدا است و آثار و بركاتي ...

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps

- ردیاب شماره موبایل افراد رو نقشه بدن نیاز به Gps ردیابی و کنترل از از راه دور ، با وارد کردن شماره موبایل نرم افزار ردیاب شماره موبایل کاملا ایرانی و فارسی بدون نیاز به فعال بودن GPS گوشی شما و طرف مقابل با استفاده از این نرم افزار ردیاب شماره موبایل فرزندان و افراد ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و بدون نیاز به ارتقا توجه :مشکل امضا با کلید دیباگ دراین نسخه کاملا رفع شده و برنامه ها به بازار ارسال می شوند اگر به این مشکل برخوردید ما 10برابر پولتان را پس میدهیم. این نرم افزار بر روی اندروید قابل نصب میباشد 100% مورد تایید ...

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

تماس و پیامک ناشناس و رایگان با شماره

برنامه تماس و ارسال پیام رایگان به دیگران با شماره دلخواه خود(هرشماره) به صورت کاملا رایگان بدون نیاز به روت اگر هدف شما، کسب درآمد می باشد، حتما توصیه می کنیم کانال زیر رو تو تلگرامتون ببینید. لازم نیست عضو کانال بشین. عبارت Miliooni@ رو توی جستجوی تلگرامتون بزنید و روی کانال ...

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ( با تضمین

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ( با تضمین

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم قبل از هر چیزی اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که هنگام خرید کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم، دقت کنید شماره ی تماس مسئول و پشتیبان فروش درج شده باشد در غیر اینصورت آن خرید قابل اطمینان نیست. متاسفانه بعضی افراد با کپی تبلیغات کتاب و ...

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ارزان خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول ...

گام به گام نهم

گام به گام نهم

دانلود گام به گام نهم با کمترین قیمت 50%تخفیف فقط 2000تومان تمامی دروس (ریاضی و فارسی و علوم و ....) ...

دریافت فایل : گام به گام نهم
تمامی روش های تضمینی وجدید کسب درآمدازاینترنت

تمامی روش های تضمینی وجدید کسب درآمدازاینترنت

فقط توضیحات را بخوانید راهی که خود ما با آن به موفقیت رسیدیم قابل توجه عزیزانی که به دنبال روش های یک شبه راه صدساله رو رفتن هستند!!! همین جا به عرض این دوستان عزیزمون برسونیم که مطالب این صفحه به شما هیچ کمکی نمیتونه بکنه! لطفا، اگر می خواهید در زمان کم و بدون سرمایه ...

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

دانلود کتاب آموزش ساخت انواع کابینت مدرن MDF

نوع فایل:PDF زبان:فارسی حجم فایل:18KB در چند دهه اخیر با توجه به افزایش رشد آپارتمان سازی ، تعداد متقاضیان ساخت کابینت نیز افزایش پیدا کرد و با توجه به تغییر ماهیت کابینت ها از فلزی به MDF و تمایل به تغییر مکرر دکوراسیون آشپزخانه از سوی خانواده ها ، کابینت سازی نیز در میان مشاغل ...

»دانلود جزوه و سوالات فنی و حرفه ای متصدی کافی

»دانلود جزوه و سوالات فنی و حرفه ای متصدی کافی

این بسته پیشنهادی که توسط سایت نسیم بوک جمع آوری شده شامل جزوء کامل و نکته به نکته و 250نمونه سوال با جواب آزمون ادواری فنی حرفه ای متصدی کافی شاپ(قهوه سرا) می باشد که در ادامه با قیمت بدون رقیب در سطح اینترنت می توانید دانلود کنید: قابل استفاده برای مهارت آموزان،دانش آموزان ...

دانلود کتاب فیزیک الکترونیک استریتمن فارسی

دانلود کتاب فیزیک الکترونیک استریتمن فارسی به صورت خلاصه زبان فارسی نسخه پی دی اف ...

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی دکتر علی اکبر

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی دکتر علی اکبر

خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر علی اکبر سیف بسیار کامل مناسب دانشجویان و متقاضیان کنکور ارشد و دکتری جزوه ای 134 صفحه ای دارای خلاصه ای از 21 فصل کتاب +پاورپوینت روانشناسی تربیتی ...

اندیکاتور حرفه ای برای کسب درآمد از سایت های

اندیکاتور حرفه ای برای کسب درآمد از سایت های

کسب درآمد از سایت alpari.com . به وسیله اندیکاتور حرفه ای +iqoption شما با استفاده از سیگنال هایی که اندیکاتور به شما میدهد در سایت های باینری اپشن کسب درآمد میکنید برای آشنا شدن بیشتر با نحوه کار این اندیکاتور ما ویدیویی را برای شما تهیه کردیم که میتوانید با تماشای آن با روش کار ...

دانلودآموزش حرکت دادن اجسام با نیروی ذهن( تله

دانلودآموزش حرکت دادن اجسام با نیروی ذهن( تله

مشخصات کتاب نام کتاب : آموزش تله کینزی زبان کتاب : کاملا فارسی فرمت : PDF تعداد صفحات :70 حجم: 6.5 MB تله کینزی توانایی حرکت دادن اجسام توسط انرژی روانی می باشد.تئوری که در ارتباط با تله کینزی وجود دارد که آن به وسیله میدانهای انرژی یا امواج انرژی روانی به میزان کافی متراکم ...

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی نرم افزار های اددممبر واقعی و فیک

تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی وفیک را یک جادریافت کنیدهرکدام از این نرم افزار ها در اینترنت و کافه بازاربه قیمت خیلی بالایی بفروش میرسند. نکته: پورسانت بازاریابی این محصول 60% است نسخه ی 100%تست شده با توجه به تغییرات تلگرام 25تیر1396 کسب ...

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن سامانه مخابرات همراه

اپلیکیشن فوق العاده و کم یاب سامانه مخابرات با امکانات زیر که گویای محتواست قابلیت استعلام شماره موبایل قابلیت کشف مزاحم تلفنی قابلیت دریافت ریز مکالمات مشترکین تلفن همراه مشترکین حقوقی مشترکین تلفن ثابت پیش شماره ها ...

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

مجموعه -صفر تا صد راه اندازی کارگاه جوراب

نام محصول: مجموعه صفرتاصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی تهیه کننده: دوران راهبی انتشار: وبسایت بچه‌های نساجی دانشگاه یزد فرمت محصول: کتاب الکترونیکی(PDF) + ویدئو MP4 قابل پخش در: موبایل، تبلت، کامپیوتر و ... مخاطب این بسته آموزشی: تمام افراد مبتدی که حداقل سرمایه ...

برنامه ساز طلایی رایگان اندروید با گوشی و

برنامه ساز طلایی رایگان اندروید با گوشی و

نرم افزار برنامه ساز اندروید نسخه طلایی و کامل نرم افزار برنامه ساز اندروید با گوشی و کامپیوتر آپدیت جدید 15 دی ۱۳۹۵ 100% مورد تایید کلیه مارکت ها از جمله بازار 500+دانلود درکمتراز7روز پس از آپدیت با رضایت کامل اگر هدف شما، کسب درآمد می باشد، حتما توصیه می کنیم ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، جزوه و ..." می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما